Emne
Markedsføring (BRH210)
Kurset gir en grunnleggende innføring i faget markedsføring og de strategiske utfordringer som markedsførere står ovenfor. Kurset fokuserer på forståelsen av sentrale begreper i markedsføring og gir studentene en teoretisk og praktisk forståelse av markedsføring som fagområde.
Kandidatene skal etter gjennomføring av kurset ha fått grunnleggende kunnskaper om, og forståelse av, markedsføringsmessige utfordringer. Denne kompetansen skal kunne anvendes på konkrete eksempler, og kandidatene skal være i stand til å planlegge og vurdere ulike markedstiltak blant annet basert på solid forståelse for forbrukeratferd.
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2023-2024. Merk at det kan komme endringer.
Semesters
Fakta
Emnekode
BRH210
Vekting (stp)
10
Semester undervisningsstart
Høst
Undervisningsspråk
Norsk
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Høst
Innhold
Læringsutbytte
Kunnskap:
Etter fullført kurs skal studentene
- ha en grunnleggende forståelse og kjennskap til markedsføring som fag.
- kjenne til de viktigste strategiske utfordringene markedsførere står overfor
- kjenne til de mest sentrale modeller og teorier i markedsføring og forbrukeratferd
Ferdigheter:
Etter fullført kurs skal studentene
- kunne benytte modelltilfanget som et rammeverk for markedsføringsrelaterte analyser
- være i stand til å planlegge og evaluere ulike markedsføringstiltak.
- kunne anvende fagterminologi i beskrivelsen av en bedrifts markedsføringsinnsats og analyse av forbrukeratferdsmessige forhold.
Generell kompetanse:
Etter fullført kurs skal studentene
- være i stand til å stille kritiske spørsmål til, og reflektere over, de grunnleggende antakelsene som finnes innen markedsføring som fagområde.
- Kunne stille spørsmål ved og være kritiske til markedsføringens rolle i forhold til bærekraft.
- Kunne se de ulike delene av pensum i en sammenheng, også mot andre relaterte fagområder som eksempelvis bedriftsøkonomi, strategi, og ledelse.
Forkunnskapskrav
Eksamen / vurdering
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel | Exam system | Withdrawal deadline | Exam date |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mappeevaluering | 1/1 | Bokstavkarakterer | Inspera assessment | — | — |
Mappeeksamen består av 2 gruppe innleveringer underveis i semesteret og en avsluttende eksamen.
Det gis tilbakemelding på den ene innleveringen som en del av formativ evaluering, og studentene kan forbedre oppgaven før endelig levering. Den endelige mappen består av innleveringene og eksamen. Dersom mappen ikke bestås, må hele mappen tas på ny i neste undervisningssemester for emnet.
Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering
Fagperson(er)
Emneansvarlig:
Heidi Victoria SkeiseidEmneansvarlig:
Jon Børre BenjaminsenFaglærer:
Jon Børre BenjaminsenArbeidsformer
Overlapping
Emne | Reduksjon (SP) |
---|---|
Markedsføringsledelse (BHO270_1) , Markedsføring (BRH210_1) | 10 |
Åpent for
Emneevaluering
Det skal være en tidligdialog mellom emneansvarlig, studenttillitsvalgt og studentene. Formålet er tilbakemelding fra studentene for endringer og justering i emnet inneværende semester.
I tillegg skal det gjennomføres en digital emneevaluering minimum hvert tredje år. Den har som formål å innhente studentenes erfaringer med emnet.