Utvikling av datadrivne forretningsmodellar (BDS300)

Eit stadig aukande tal verksemder, både i privat og offentleg sektor, byggjer no drifta si på digitale forretningsmodellar. Dette kurset gir ei grundig innføring i utviklinga av slike modellar, som genererer ein jamn straum av data knytt til mellom anna intern kvalitet, kostnader, fortenestemarginar, og dessutan kundeåtferd og -preferansar. Denne datatilgangen gjer det mogleg å ta betre avgjerder om både ekstern tilpassing og intern integrasjon. Kurset utforskar også nødvendige adaptive styringsprosessar for å kunna implementera effektive avgjerdssystem og sikre gjennomføringa av strategiske val. Vidare vektlegg kurset ei stegvis tilnærming til tilpassingsprosessar, med fokus på kontinuerleg forbetring.


Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2025-2026. Merk at det kan komme endringer.

Fakta

Emnekode

BDS300

Versjon

1

Vekting (stp)

10

Semester undervisningsstart

Vår

Antall semestre

1

Vurderingssemester

Vår

Undervisningsspråk

Engelsk, Norsk

Innhald

Studenten vil gjennom emnet læra om ulike mønster for datadrivne forretningsmodellar, metodar for å designa og utvikla slike modellar, og dessutan strategiar for å skapa nye og innovative digitale forretningsmodellar:

  • Analyse og kategorisering av innkommande datastraumar frå digitale forretningsprosessar i ulike tenestecase.
  • Utvikling av alternative avgjerdsmodellar basert på kontinuerleg innsamla digitalt data.
  • Metodar for å integrera digitale avgjerdsmodellar i praktisk verksemdsdrift.
  • Design av adaptive styringssystem som legg til rette for trinnvise forbetringar i tenesteleveransar og intern kvalitet.

Læringsutbytte

Kandidatane vil etter fullført kurs ha følgjande læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

  • Ha kunnskap om dei viktigaste komponentane og typiske mønster i datadrivne forretningsmodellar.
  • Ha kunnskap om sentrale utfordringar og problemstillingar knytt til utvikling av datadrivne avgjerdsmodellar og implementering av adaptive, trinnvise endringar i moderne digitaliserte verksemder.
  • Ha kunnskap om korleis sentrale interessentgrupper kan engasjerast, inkluderast og påverkast av kontinuerlege, trinnvise forbetringar.

Ferdigheter

  • Kunne bruka ulike metodar og verktøy for å visualisera, analysera og utvikla nye eller forbetra forretningsmodellar.
  • Kunne identifisera og kategorisera digitale tilbakemeldingar frå digitaliserte operasjonar.
  • Kunne kvalitetssikra og analysera innkommande data for å sikra pålitelege avgjerdsgrunnlag.
  • Kunne utarbeida og tilrå alternative adaptive avgjerdsmodellar, og dessutan vurdera styrkane og svakheitene deira.
  • Kunne identifisera vilkår og krav frå eit interessentperspektiv ved implementering av adaptive system som fremjar trinnvise forbetringar.
  • Kunne forstå og vurdera påverkinga til digitaliseringa frå eit interessentperspektiv.

Generell kompetanse

  • utvikla evna til å forstå korleis data og digitale teknologiar påverkar forretningsmiljø og opnar for nye moglegheiter til verdiskaping.
  • Evne til å formidla komplekse digitale strategiar og forretningsmodellar på ein tydeleg måte til både tekniske og ikkje-tekniske interessentar.
  • Kunne reflektera over etiske aspekt knytt til adaptive, databaserte avgjerdsmodellar.
  • Kunne bruka perspektiva til kurset på nye område og i ulike situasjonar som involverer endringsprosessar.
  • Kunne kommunisera og delta i diskusjonar om forskingsbaserte teoriar og analysar innan digitaliserte forretningsmiljø.

Forkunnskapskrav

Ingen

Eksamen / vurdering

Case analyze papers and oral exam

Vurderingsform Vekting Varighet Karakter Hjelpemiddel
Case analyze paper 1 15/100 Bokstavkarakterar
Case analyze paper 2 15/100 Bokstavkarakterar
Case analyze paper 3 15/100 Bokstavkarakterar
Case analyze paper 4 15/100 Bokstavkarakterar
Oral exam 40/100 Bokstavkarakterar

Fagperson(er)

Arbeidsformar

Aktive case-diskusjonar i klassen, gjesteforelesingar frå digitaliserte verksemder, bedriftsbesøk.

Åpent for

Digital serviceleiing - bachelorstudium

Emneevaluering

Det skal vere ein tidlegdialog mellom emneansvarleg, studenttillitsvald og studentane. Formålet er tilbakemelding frå studentane for endringar og justering i emna inneverande semester.I tillegg skal det gjennomførast ein digitalt emneevaluering minimum kvart tredje år. Den har som formål å innhente studentane sine erfaringar med emnet.

Litteratur

Søk etter pensumlitteratur i Leganto