Emne
Forskningsmetode og vitenskapsteori (MID400)
Forskningsmetode og vitenskapsteori er organisert i en fellesdel (10 studiepoeng) og en fagspesifikk del (5 studiepoeng). Fellesdelen i emnet er felles for masterprogrammene i spesialpedagogikk og idrett. Fellesdelen omfatter vitenskapsteori, kvalitative og kvantitative metoder og forskningsetikk. I den fagspesifikke delen av emnet utdypes disse temaene og knyttes til forskningstradisjoner i hhv spesialpedagogikk og idrettsvitenskap. I den fagspesifikke delen vil studentene analysere, vurdere og diskutere vitenskapelige publikasjoner innenfor det aktuelle fagområdet.
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2021-2022. Merk at det kan komme endringer.
Semesters
Fakta
Emnekode
MID400
Vekting (stp)
15
Semester undervisningsstart
Høst
Undervisningsspråk
Norsk
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Høst
Innhold
Fellesdelen (10 stp) inneholder tre hovedområder: (i) kvalitative metoder, (ii) kvantitative metoder og (iii) forskningsetikk. I kvalitative metoder legges det vekt på metodologisk grunnlag, metodiske tilnærminger for innsamling og analyse av data, for presentasjon av funn og for vurdering av forskningens troverdighet og gyldighet. I kvantitative metoder legges det vekt på metoder for utvelging, innsamling og analyse av data i tverrsnittsundersøkelser, langsgående undersøkelser og komparative undersøkelser. Vitenskapsteoretiske tema inngår i undervisningen i kvalitative og kvantitative metoder. Forskningsetikk inngår som et eget tema i emnet. Her legges det vekt på forskningsetiske retningslinjer, inkl. ivaretakelse av personvern, samt forskningsetiske refleksjoner og avveiinger i konkrete forskningsprosjekt. SPSS og Nvivo inngår i fellesdelen, i henholdsvis kvantitative og kvalitative metoder.
Den fagspesifikke (5 stp) delen er sentrert om idrettsvitenskapens forskningstradisjon, og omfatter analyser av publiserte artikler/tekster med tanke på å klargjøre metodologiske forutsetninger for kunnskapsproduksjonen i faget. Videre vil en i dette emnet kaste lys over og vurdere ulike forskningsdesign og metoder som er anvendt i idrettsvitenskap.
Læringsutbytte
Kunnskap
Kandidaten skal ha:
- ha inngående kunnskap om forskningsprosesser innen kvalitative og kvantitative metoder og om ulike forskningstradisjoner innenfor idrettsvitenskap.
- kunne analysere idrettsvitenskaplige problemstillinger med utgangspunkt i vitenskapsteoretiske posisjoner og forskningsfeltets egenart og plass i samfunnet.
Ferdigheter
Kandidaten skal kunne:
- utarbeide og begrunne et metodologisk og praktisk metodisk grunnlag for et selvstendig masterprosjekt.
- analysere og vurdere vitenskapelige arbeider knyttet til ulike idrettsvitenskapelige tradisjoner.
- bruke relevante forskningsmetoder og redskaper på en selvstendig måte.
Generell kompetanse
Kandidaten skal kunne:
- analysere og reflektere over vitenskapelige kunnskapsproduksjon generelt og i idrettsvitenskap spesielt.
- vurdere forskningsetiske problemstillinger generelt og dokumentere at etiske retningslinjer er ivaretatt i eget vitenskapelig arbeid.
Forkunnskapskrav
Eksamen / vurdering
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel | Exam system | Withdrawal deadline | Exam date |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Skriftlig oppgave, kvalitativ metode | 1/2 | 2.5 Dager | Bokstavkarakterer | Inspera assessment | 17.11.2021 | — | |
Skriftlig oppgave, kvantitativ del | 1/2 | 2.5 Dager | Bokstavkarakterer | Inspera assessment | 10.11.2021 | — |
Skriftlig oppgave 1, kvalitative metoder. Skriftlig oppgave 2, kvantitative metoder. Hver av besvarelsene skal være på 2500 ord +/- 10 %.
Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering
Obligatorisk oppmøte 80%
Det er obligatoriske arbeidskrav i fellesdelen (10 sp.) og i den fagspesifikke delen (5 sp.).
Fellesdel, 10 sp: Arbeidskrav i kvalitative og kvantitative metoder:
Generelle oppgaver knyttet til henholdsvis kvalitative og kvantitative metoder. Oppgavene skal besvares i grupper (3 - 4 studenter), og omfanget for hver av besvarelsene skal være inntil 3000 ord. Vurderingsordningen er godkjent/ikke godkjent.
Fagspesifikk del, 5 sp: Analyse av to vitenskapelige artikler. Det skal utarbeides skriftlige grupperapporter på samlet 5000 ord +\- 10 %. Vurderingsordningen er godkjent/ikke godkjent.
Studenter som får en eller flere av oppgavene vurdert til ikke godkjent ved første innlevering, gis mulighet til en ny innlevering av oppgaven(e) i bearbeidet form. Studenter har ikke krav på nye veiledningstimer ved innlevering av ny oppgave i bearbeidet form.
Alle arbeidskrav må være godkjent for å gå opp til eksamen.
Fagperson(er)
Faglærer:
Sindre Mikal DyrstadEmneansvarlig:
Sebastian Schanche SandgrenFaglærer:
Sebastian Schanche SandgrenFaglærer:
Shaher Ahmmad Ibrahim ShalfawiStudiekoordinator:
Solveig RöwekampArbeidsformer
Emnet er samlingsbasert med nettstøtte og organisert med 3 samlinger på campus av 3 dager. Det legges opp til bruk av varierte arbeidsmåter med ulike former for nettstøtte før, mellom og etter samlingene, inklusiv synkrone nettforelesninger og nettmøter.
Arbeidsomfanget for et emne på 15 studiepoeng er stipulert til 400-450 timer
Overlapping
Emne | Reduksjon (SP) |
---|---|
Forskningsmetode og vitenskapsteori (MID400_1) , Forskningsmetode og vitenskapsteori (MSP300_1) | 15 |
Åpent for
Emneevaluering
Litteratur
Book
Statistikk for helse- og sosialfagene Bjørndal, A., Hofoss, D., Oslo, Gyldendal akademisk, 269 s., 2004, isbn:9788205316089; 8205316082, Kap 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 og 13.
Book Chapter
Quantitative Methods Creswell, J. W., Creswell, J.W., Creswell, J.D., Quantitative Methods, Los Angeles, California, Sage, XXV, 275 sider, 2018, isbn:978-1-5063-8670-6; 978-1-5063-8676-8, Kap 8, s. 155-182
Book
Innføring i pedagogisk forskningsmetode : en hjelp til kritisk tolking og vurdering Kleven, T.A., Hjardemaal, F., Bergen, Fagbokforlaget, 225 s., cop. 2018, isbn:978-82-450-2379-4, Kapittel 1-6
Book Chapter
Sammensatte mål: skalaer og indekser Ringdal, K., Ringdal, K., Sammensatte mål: skalaer og indekser, Bergen, Fagbokforlaget, 562 s., 2018, isbn:978-82-450-2481-4, Kapittel 15.
Book
Forskningsprosessen Lund, T., Haugen, R., Oslo, Unipub, IV, 188 s., 2006, isbn:9788274772366; 8274772369,
Article
Using thematic analysis in psychology Braun, Virginia ; Clarke, Victoria, Taylor & Francis Group, 77-101, Qualitative Research in Psychology, 2, 3, 2006-01-01, 77-101, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2020-05-12T13:51:22IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-informaworld_s&req_id=&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Using%20thematic%20analysis%20in%20psychology&rft.jtitle=Qualitative%20Research%20in%20Psychology&rft.btitle=&rft.aulast=Braun&rft.auinit=V&rft.auinit1=V&rft.auinitm=&rft.ausuffix=&rft.au=Braun,%20Virginia&rft.aucorp=&rft.date=2006-01-01&rft.volume=3&rft.issue=2&rft.part=&rft.quarter=&rft.ssn=&rft.spage=77&rft.epage=101&rft.pages=77-101&rft.artnum=&rft.issn=1478-0887&rft.eissn=1478-0895&rft.isbn=&rft.sici=&rft.coden=&rft_id=info:doi/10.1191/1478088706qp063oa&rft.object_id=&rft.eisbn=&rft.edition=&rft.pub=Taylor%20&%20Francis%20Group&rft.place=&rft.series=&rft.stitle=&rft.bici=&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/((addata/eric}}&rft_dat=%3cinformaworld_s%3e10_1191_1478088706qp063oa%3c/informaworld_s%3e%3curl%3ehttp://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1191/1478088706qp063oa%3c/url%3e,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=158.39.192.23&req.skin=primo&rft_pqid=223135521&rft_galeid=&rft_cupid=&rft_eruid=&rft_nurid=&rft_ingid=View online
Book
Det kvalitative forskningsintervju Kvale, S., Brinkmann, S., Oslo, Gyldendal akademisk, 381 s., 2015, isbn:978-82-05-46354-7,
Book Chapter
Designing a qualitative study Maxwell, J.A., Joseph A. Maxwell, Designing a qualitative study, Los Angeles, SAGE, XVIII, 661 s., cop. 2009, pp 214-250, isbn:9781412950312,
Book Chapter
What is Qualitative Research? Silverman, D., Silverman, D., What is Qualitative Research?, Los Angeles, Calif., SAGE, XXIV, 489 s., cop. 2014, isbn:978-1-4462-9542-7; 978-1-4462-9543-4,
Book Chapter
Designing a Research Project Silverman, D., Silverman, D., Designing a Research Project, Los Angeles, Calif., SAGE, XXIV, 489 s., cop. 2014, isbn:978-1-4462-9542-7; 978-1-4462-9543-4,
Book
Systematikk og innlevelse : en innføring i kvalitativ metode Thagaard, T., Bergen, Fagbokforlaget, 222 s., 2018, isbn:978-82-450-1493-8,
Book Chapter
Vad vet vi, vart är vi på väg? Sahlström, F., Vad vet vi, vart är vi på väg?, Oslo, Abstrakt, 144 s., 2012, s. 17-44, isbn:978-82-7935-337-9,
Book Chapter
The model of the text: meaningful action considered as a text. Ricoeur, P., The model of the text: meaningful action considered as a text., Cambridge, Cambridge University Press, 2016, isbn:1316566722, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2019-12-05T08:44:56IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS&req_id=&rft_dat=ie=47BIBSYS_UBTO:51102395510002205,ie=47BIBSYS_HIOA:5181836070002212,ie=47BIBSYS_NETWORK:71540205300002201,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&u.ignore_date_coverage=true&user_ip=10.16.56.140&req.skin=primoView online
Book Chapter
Looking back, looking forward Riessman, C.K., Riessman, C.K., Looking back, looking forward, Los Angeles, Sage Publications, X, 251 s., c2008, pp 1-19, isbn:9780761929987; 9780761929970,
Book Chapter
Hermeneutikk: forståelse og mening Gilje, N., Grimen, H., Hermeneutikk: forståelse og mening, Oslo, Universitetsforlaget, 279 s., 1995, isbn:8200027880; 9788200027881, Kapittel 7 http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2008021804022View online
Working Paper
Case-studier og kvalitative forskningsdesign Nevøy, A., Upublisert arbeidsnotat (30 sider)
Book
Viten skapt : kvalitativ analyse og teoriutvikling Tjora, Aksel Hagen, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 102 s., 2018, isbn:978-82-02-44299-6,
Book
Hvordan gjøre dokumentanalyse : en praksisorientert metode Asdal, Kristin, Reinertsen, Hilde, [Oslo], Cappelen Damm akademisk, 276 sider, 2020, isbn:9788202543631,
Book
Forskningsetiske retningslinjer for samfunnsvitenskap, humaniora, juss og teologi Den Nasjonale forskningsetiske komité for samfunnsvitenskap og humaniora, Hvinden, Bjørn, Oslo, De nasjonale forskningsetiske komiteene, 40 sider, april 2016, isbn:978-82-7682-070-6, https://www.forskningsetikk.no/retningslinjer/hum-sam/forskningsetiske-retningslinjer-for-samfunnsvitenskap-humaniora-juss-og-teologi/View online
Book Chapter
Kunnskap, makt og normer i samfunnsvitenskapene Engelstad, F., Ruyter, K.W., Kunnskap, makt og normer i samfunnsvitenskapene, Oslo, Gyldendal akademisk, 349 s., 2003, s. 215-241, isbn:8205308136; 978-82-05-30813-8,
Book Chapter
Presentasjon av kvalitative data Thagaard, T., Thagaard, T., Presentasjon av kvalitative data, Bergen, Fagbokforlaget, 244 s., 2013, s. 193-206, isbn:978-82-450-1493-8,
Book Chapter
Etikk og intervjuundersøkelser. Kvale, S., Brinkmann, S., Kvale, S., Brinkmann, S., Etikk og intervjuundersøkelser., Oslo, Gyldendal akademisk, 381 s., 2015, isbn:978-82-05-46354-7,
Book
SPSS survival manual : a step by step guide to data analysis using IBM SPSS Pallant, J., Maidenhead, McGraw Hill Education, XV, 352, 2016, isbn:033526154X,
Book Chapter
Quantitative Nonexperimental Designs McMillan, J.H., Wergin, J.F., Quantitative Nonexperimental Designs, Upper Saddle River, N.J., Pearson/Merrill, 2010, isbn:9780135016787,
Book Chapter
Themes in discourse research: The case of Diana. Wetherell, M., Wetherell, M., Themes in discourse research: The case of Diana., London, Sage, IX, 406 s., 2001, pp 14-30, isbn:978-0-7619-7155-9; 978-0-7619-7156-6; 0-7619-7156-4; 0-7619-7155-6,
Book Chapter
Experimental Designs McMillan, J.H., Wergin, J.F., Experimental Designs, Upper Saddle River, N.J., Pearson/Merrill, 2010, isbn:9780135016787,
Article
Om tolkning af kvalitative forskningsinterviews Kvale, S., Universitetsforlaget, 3-15, Nordic Studies in Education, 01, 2005, s. 3-15, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2019-12-05T10:07:15IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-idun&req_id=&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Om%20tolkning%20af%20kvalitative%20forskningsinterviews&rft.jtitle=Nordic%20Studies%20in%20Education&rft.btitle=&rft.aulast=Kvale&rft.auinit=&rft.auinit1=&rft.auinitm=&rft.ausuffix=&rft.au=Kvale,%20Steinar&rft.aucorp=&rft.date=2005&rft.volume=&rft.issue=01&rft.part=&rft.quarter=&rft.ssn=&rft.spage=3&rft.epage=15&rft.pages=3-15&rft.artnum=&rft.issn=1891-5914&rft.eissn=1891-5949&rft.isbn=&rft.sici=&rft.coden=&rft_id=info:doi/&rft.object_id=&rft.eisbn=&rft.edition=&rft.pub=Universitetsforlaget&rft.place=&rft.series=&rft.stitle=&rft.bici=&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/((addata/eric}}&rft_dat=%3cidun%3e1385001%3c/idun%3e%3curl%3ehttps://www.idunn.no/np/2005/01/om_tolkning_af_kvalitative_forskningsinterviews%3c/url%3e,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=62.92.26.3&req.skin=primo&rft_pqid=&rft_galeid=&rft_cupid=&rft_eruid=&rft_nurid=&rft_ingid=View online
Book Chapter
Qualitative Designs McMillan, J.H., Wergin, J.F., Qualitative Designs, Upper Saddle River, N.J., Pearson/Merrill, 2010, isbn:9780135016787, kap. 2 s. 14-29, kap. 3, s. 60-71, kap. 4, s. 94-107, 192-194
Book Chapter
Från registrering av uppgifter til tolkning av texter. Westin, C., Från registrering av uppgifter til tolkning av texter., Stockholm, Liber Utbildning, 327, 1994, s. 149-170, isbn:9163408589,
Book
Å lære å kommunisere i det moderne klasserommet : en kvalitativ studie av interaksjonsformer på ungdomstrinnet [elektronisk ressurs] Helgevold, N., Stavanger, Universitetet i Stavanger Det humanistiske fakultet Institutt for Allmennlærerutdanning og Spesialpedagogikk, 269 s., no. 127, 2011, Kap. 3, s. 58-77 http://idtjeneste.nb.no/URN:NBN:no-bibsys_brage_18039View online
Book Chapter
The construction of an LD student: a case study in the politics of representation H. Mehan, Urban, Greg; Silverstein, Michael, The construction of an LD student: a case study in the politics of representation, Chicago, Chicago University Press, xi, 352 s., 1996, isbn:0226757692; 0226757706,
Book Chapter
Metode Ohna, S.E., Ohna, S.E., Metode, Oslo, Unipub, 422 s., 18, 2001, s. 91-134, isbn:8274770692,
Book Chapter
Forskningsprosessen Nevøy, A., Nevøy, A., Forskningsprosessen, Stavanger, Universitetet i Stavanger Det humanistiske fakultet Institutt for allmennlærerutdanning og spesialpedagogikk, 1 b. (flere pag.), nr. 45, 2007, isbn:8276443370; 9788276443370,
Book Chapter
: Collecting data I: The questionnaire survey. Chris Gratton, Ian Jones, : Collecting data I: The questionnaire survey., London, Routledge, 2010, isbn:9780415493932,
Book Chapter
Measuring physical activity Baumgartner, Ted A.,, Jackson, Andrew S. ; Mahar, Matthew T. ; Rowe, David A. ; Jackson, Andrew S., Measuring physical activity, Burlington, Massachusetts :, Jones & Bartlett Learning, 2016., isbn:1-284-04076-3, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2020-05-14T12:45:21IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-pq_ebook_central&req_id=&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:book&rft.genre=book&rft.atitle=&rft.jtitle=&rft.btitle=Measurement%20for%20Evaluation%20in%20Kinesiology.&rft.aulast=Baumgartner&rft.auinit=T&rft.auinit1=&rft.auinitm=&rft.ausuffix=&rft.au=Baumgartner,%20Ted%20A&rft.aucorp=&rft.date=2015&rft.volume=&rft.issue=&rft.part=&rft.quarter=&rft.ssn=&rft.spage=&rft.epage=&rft.pages=&rft.artnum=&rft.issn=&rft.eissn=&rft.isbn=9781284040760&rft.sici=&rft.coden=&rft_id=info:doi/&rft.object_id=&rft.eisbn=9781284040760&rft.edition=9th%20ed..&rft.pub=&rft.place=&rft.series=&rft.stitle=&rft.bici=&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/979229232&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/((addata/eric}}&rft_dat=%3cpq_ebook_central%3eEBC4441360%3c/pq_ebook_central%3e%3curl%3e%3c/url%3e,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.54&req.skin=primo&rft_pqid=EBC4441360&rft_galeid=&rft_cupid=&rft_eruid=&rft_nurid=&rft_ingid=View online
Article
A systematic observation study of the teaching behaviors of an expert basketball coach. Bloom, G. A., Crumpton, R., & Anderson, J. E., International Society of Sport Psychology, Champaign, Ill., Human Kinetics, The Sport psychologist, 1999, 157-170,
Book Chapter
Qualitative Research Thomas, Jerry R.., Nelson, Jack K..; Silverman, Stephen J.., Qualitative Research, Champaign, IL, Human Kinetics, cop. 2015, 353-371, isbn:978-1-4504-7044-5,
Book Chapter
Observation Robson, Colin, Observation, Oxford, Blackwell, 2002, isbn:9780631213055; 9780631213048; 0631213058; 063121304X,
Article
Intervention effects on physical activity: The HEIA study - a cluster randomized controlled trial Grydeland, May ; Bergh, Ingunn Holden ; Bjelland, Mona ; Lien, Nanna ; Andersen, Lene Frost ; Ommundsen, Yngvar ; Klepp, Knut-Inge ; Anderssen, Sigmund Alfred, England, BioMed Central Ltd, International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 1, 2013-02-05, 17 http://hdl.handle.net/10852/47208View online
Article
Comparison of Self-reported versus Accelerometer-Measured Physical Activity Dyrstad, M., Sindre ; Hansen, H., Bjørge ; Holme, M., Ingar ; Anderssen, A., Sigmund, © 2014 American College of Sports Medicine, Medicine & Science in Sports & Exercise, 1, 2014-01, 99-106, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2020-05-14T12:36:32IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-ovid&req_id=&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Comparison%20of%20Self-reported%20versus%20Accelerometer-Measured%20Physical%20Activity&rft.jtitle=Medicine%20&%20Science%20in%20Sports%20&%20Exercise&rft.btitle=&rft.aulast=Dyrstad&rft.auinit=&rft.auinit1=&rft.auinitm=M.&rft.ausuffix=&rft.au=Dyrstad,%20M.,%20Sindre&rft.aucorp=&rft.date=2014-01&rft.volume=46&rft.issue=1&rft.part=&rft.quarter=&rft.ssn=&rft.spage=99&rft.epage=106&rft.pages=99-106&rft.artnum=&rft.issn=0195-9131&rft.eissn=15300315&rft.isbn=&rft.sici=&rft.coden=&rft_id=info:doi/10.1249/MSS.0b013e3182a0595f&rft.object_id=&rft.eisbn=&rft.edition=&rft.pub=%c2%a9%202014%20American%20College%20of%20Sports%20Medicine&rft.place=&rft.series=&rft.stitle=&rft.bici=&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/((addata/eric}}&rft_dat=%3covid%3e10.1249/MSS.0b013e3182a0595f%3c/ovid%3e%3curl%3e%3c/url%3e,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=85.166.30.127&req.skin=primo&rft_pqid=1469211601&rft_galeid=372996994&rft_cupid=&rft_eruid=&rft_nurid=&rft_ingid=View online
Article
Athletes as “Cultural Architects”: A Qualitative Analysis of Elite Coaches’ Perceptions of Highly Influential Soccer Players Danielsen, Line D. ; Giske, Rune ; Peters, Derek M. ; Høigaard, Rune, The Sport Psychologist, 2019, 1-10, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2020-05-14T12:12:06IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-crossref&req_id=&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Athletes%20as%20%e2%80%9cCultural%20Architects%e2%80%9d:%20A%20Qualitative%20Analysis%20of%20Elite%20Coaches%e2%80%99%20Perceptions%20of%20Highly%20Influential%20Soccer%20Players&rft.jtitle=The%20Sport%20Psychologist&rft.btitle=&rft.aulast=Danielsen&rft.auinit=&rft.auinit1=&rft.auinitm=&rft.ausuffix=&rft.au=Danielsen,%20Line%20D.&rft.aucorp=&rft.date=2019&rft.volume=&rft.issue=&rft.part=&rft.quarter=&rft.ssn=&rft.spage=1&rft.epage=10&rft.pages=1-10&rft.artnum=&rft.issn=0888-4781&rft.eissn=1543-2793&rft.isbn=&rft.sici=&rft.coden=&rft_id=info:doi/10.1123/tsp.2018-0166&rft.object_id=&rft.eisbn=&rft.edition=&rft.pub=&rft.place=&rft.series=&rft.stitle=&rft.bici=&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/((addata/eric}}&rft_dat=%3ccrossref%3e10.1123/tsp.2018-0166%3c/crossref%3e%3curl%3e%3c/url%3e,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.54&req.skin=primo&rft_pqid=&rft_galeid=&rft_cupid=&rft_eruid=&rft_nurid=&rft_ingid=View online
Article
What Is This Thing Called Mental Toughness? An Investigation of Elite Sport Performers Jones, Graham, Taylor & Francis Group, Journal of Applied Sport Psychology, 3, 2002-01-01, 205-218, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2020-05-14T12:33:05IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-informaworld_s&req_id=&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=What%20Is%20This%20Thing%20Called%20Mental%20Toughness?%20An%20Investigation%20of%20Elite%20Sport%20Performers&rft.jtitle=Journal%20of%20Applied%20Sport%20Psychology&rft.btitle=&rft.aulast=Jones&rft.auinit=G&rft.auinit1=G&rft.auinitm=&rft.ausuffix=&rft.au=Jones,%20Graham&rft.aucorp=&rft.date=2002-01-01&rft.volume=14&rft.issue=3&rft.part=&rft.quarter=&rft.ssn=&rft.spage=205&rft.epage=218&rft.pages=205-218&rft.artnum=&rft.issn=1041-3200&rft.eissn=1533-1571&rft.isbn=&rft.sici=&rft.coden=&rft_id=info:doi/10.1080/10413200290103509&rft.object_id=&rft.eisbn=&rft.edition=&rft.pub=Taylor%20&%20Francis%20Group&rft.place=&rft.series=&rft.stitle=&rft.bici=&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/((addata/eric}}&rft_dat=%3cinformaworld_s%3e10_1080_10413200290103509%3c/informaworld_s%3e%3curl%3ehttp://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10413200290103509%3c/url%3e,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.54&req.skin=primo&rft_pqid=&rft_galeid=&rft_cupid=&rft_eruid=&rft_nurid=&rft_ingid=View online
Article
A systematic observation of professional top-level youth soccer coaches.(Statistical Data Included) Cushion, Christopher J. ; Jones, R. L., University of South Alabama, Journal of Sport Behavior, 4, 2001-12-01, 354 https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2020-05-14T12:21:32IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-gale_ofa&req_id=&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:&rft.genre=article&rft.atitle=A%20systematic%20observation%20of%20professional%20top-level%20youth%20soccer%20coaches.(Statistical%20Data%20Included)&rft.jtitle=Journal%20of%20Sport%20Behavior&rft.btitle=&rft.aulast=&rft.auinit=&rft.auinit1=&rft.auinitm=&rft.ausuffix=&rft.au=Cushion,%20Christopher%20J.&rft.aucorp=&rft.date=2001-12-01&rft.volume=24&rft.issue=4&rft.part=&rft.quarter=&rft.ssn=&rft.spage=354&rft.epage=&rft.pages=354-376&rft.artnum=&rft.issn=0162-7341&rft.eissn=26413477&rft.isbn=&rft.sici=&rft.coden=&rft_id=info:doi/&rft.object_id=&rft.eisbn=&rft.edition=&rft.pub=University%20of%20South%20Alabama&rft.place=&rft.series=&rft.stitle=&rft.bici=&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/((addata/eric}}&rft_dat=%3cgale_ofa%3e80565122%3c/gale_ofa%3e%3curl%3e%3c/url%3e,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.54&req.skin=primo&rft_pqid=215874673&rft_galeid=80565122&rft_cupid=&rft_eruid=&rft_nurid=&rft_ingid=View online
Article
It's Not What They Do, It's How They Do It: Athlete Experiences of Great Coaching Becker, Andrea J, London, England, SAGE Publications, International Journal of Sports Science & Coaching, 1, 2009-03, 93-119, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2020-05-14T12:18:56IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-sage_s&req_id=&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=It's%20Not%20What%20They%20Do,%20It's%20How%20They%20Do%20It:%20Athlete%20Experiences%20of%20Great%20Coaching&rft.jtitle=International%20Journal%20of%20Sports%20Science%20&%20Coaching&rft.btitle=&rft.aulast=Becker&rft.auinit=A&rft.auinit1=A&rft.auinitm=&rft.ausuffix=&rft.au=Becker,%20Andrea%20J&rft.aucorp=&rft.date=2009-03&rft.volume=4&rft.issue=1&rft.part=&rft.quarter=&rft.ssn=&rft.spage=93&rft.epage=119&rft.pages=93-119&rft.artnum=&rft.issn=1747-9541&rft.eissn=2048-397X&rft.isbn=&rft.sici=&rft.coden=&rft_id=info:doi/10.1260/1747-9541.4.1.93&rft.object_id=&rft.eisbn=&rft.edition=&rft.pub=SAGE%20Publications&rft.place=London,%20England&rft.series=&rft.stitle=&rft.bici=&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/((addata/eric}}&rft_dat=%3csage_s%3e10_1260_1747_9541_4_1_93%3c/sage_s%3e%3curl%3e%3c/url%3e,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.54&req.skin=primo&rft_pqid=&rft_galeid=&rft_cupid=&rft_eruid=&rft_nurid=&rft_ingid=View online
Article
Learning climate in physical education: Analysis of pre-service teachers' reflections about, and facilitation of, learning climate in their own teaching Mjåtveit, A. ; Giske, R., Editura Universitatii din Pitesti, Journal of Physical Education and Sport, 1, 2017-03-01, 224-232, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2020-05-14T12:22:14IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-scopus&req_id=&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Learning%20climate%20in%20physical%20education:%20Analysis%20of%20pre-service%20teachers'%20reflections%20about,%20and%20facilitation%20of,%20learning%20climate%20in%20their%20own%20teaching&rft.jtitle=Journal%20of%20Physical%20Education%20and%20Sport&rft.btitle=&rft.aulast=Mj%c3%a5tveit&rft.auinit=A&rft.auinit1=&rft.auinitm=&rft.ausuffix=&rft.au=Mj%c3%a5tveit,%20A.&rft.aucorp=&rft.date=2017-03-01&rft.volume=17&rft.issue=1&rft.part=&rft.quarter=&rft.ssn=&rft.spage=224&rft.epage=232&rft.pages=224-232&rft.artnum=&rft.issn=22478051&rft.eissn=2247806X&rft.isbn=&rft.sici=&rft.coden=&rft_id=info:doi/10.7752/jpes.2017.01034&rft.object_id=&rft.eisbn=&rft.edition=&rft.pub=Editura%20Universitatii%20din%20Pitesti&rft.place=&rft.series=&rft.stitle=&rft.bici=&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/((addata/eric}}&rft_dat=%3cscopus%3e2-s2.0-85016773058%3c/scopus%3e%3curl%3e%3c/url%3e,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.54&req.skin=primo&rft_pqid=1920230353&rft_galeid=&rft_cupid=&rft_eruid=&rft_nurid=&rft_ingid=View online
Article
The Descriptive Epidemiology of Sitting Bauman, Adrian ; Ainsworth, Barbara E ; Sallis, James F ; Hagströmer, Maria ; Craig, Cora L ; Bull, Fiona C ; Pratt, Michael ; Venugopal, Kamalesh ; Chau, Josephine ; Sjöström, Michael, IPS Group (Corporate Author), Elsevier Inc, American Journal of Preventive Medicine, 2, 2011, 228-235, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2020-05-14T12:38:42IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-elsevier_s&req_id=&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=The%20Descriptive%20Epidemiology%20of%20Sitting&rft.jtitle=American%20Journal%20of%20Preventive%20Medicine&rft.btitle=&rft.aulast=Bauman&rft.auinit=A&rft.auinit1=A&rft.auinitm=&rft.ausuffix=&rft.au=Bauman,%20Adrian&rft.aucorp=&rft.date=2011&rft.volume=41&rft.issue=2&rft.part=&rft.quarter=&rft.ssn=&rft.spage=228&rft.epage=235&rft.pages=228-235&rft.artnum=&rft.issn=0749-3797&rft.eissn=1873-2607&rft.isbn=&rft.sici=&rft.coden=&rft_id=info:doi/10.1016/j.amepre.2011.05.003&rft.object_id=&rft.eisbn=&rft.edition=&rft.pub=Elsevier%20Inc&rft.place=&rft.series=&rft.stitle=&rft.bici=&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/((addata/eric}}&rft_dat=%3celsevier_s%3edoi_10_1016_j_amepre_2011_05_003%3c/elsevier_s%3e%3curl%3e%3c/url%3e,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.54&req.skin=primo&rft_pqid=878275807&rft_galeid=261525920&rft_cupid=&rft_eruid=&rft_nurid=&rft_ingid=View online