Utvikling av datadrivne forretningsmodellar (BDS300)
Eit stadig aukande tal verksemder, både i privat og offentleg sektor, byggjer no drifta si på digitale forretningsmodellar. Dette kurset gir ei grundig innføring i utviklinga av slike modellar, som genererer ein jamn straum av data knytt til mellom anna intern kvalitet, kostnader, fortenestemarginar, og dessutan kundeåtferd og -preferansar. Denne datatilgangen gjer det mogleg å ta betre avgjerder om både ekstern tilpassing og intern integrasjon. Kurset utforskar også nødvendige adaptive styringsprosessar for å kunna implementera effektive avgjerdssystem og sikre gjennomføringa av strategiske val. Vidare vektlegg kurset ei stegvis tilnærming til tilpassingsprosessar, med fokus på kontinuerleg forbetring.
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2025-2026. Merk at det kan komme endringer.
Emnekode
BDS300
Versjon
1
Vekting (stp)
10
Semester undervisningsstart
Vår
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Vår
Undervisningsspråk
Engelsk, Norsk
Innhald
Studenten vil gjennom emnet læra om ulike mønster for datadrivne forretningsmodellar, metodar for å designa og utvikla slike modellar, og dessutan strategiar for å skapa nye og innovative digitale forretningsmodellar:
- Analyse og kategorisering av innkommande datastraumar frå digitale forretningsprosessar i ulike tenestecase.
- Utvikling av alternative avgjerdsmodellar basert på kontinuerleg innsamla digitalt data.
- Metodar for å integrera digitale avgjerdsmodellar i praktisk verksemdsdrift.
- Design av adaptive styringssystem som legg til rette for trinnvise forbetringar i tenesteleveransar og intern kvalitet.
Læringsutbytte
Kandidatane vil etter fullført kurs ha følgjande læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
- Ha kunnskap om dei viktigaste komponentane og typiske mønster i datadrivne forretningsmodellar.
- Ha kunnskap om sentrale utfordringar og problemstillingar knytt til utvikling av datadrivne avgjerdsmodellar og implementering av adaptive, trinnvise endringar i moderne digitaliserte verksemder.
- Ha kunnskap om korleis sentrale interessentgrupper kan engasjerast, inkluderast og påverkast av kontinuerlege, trinnvise forbetringar.
Ferdigheter
- Kunne bruka ulike metodar og verktøy for å visualisera, analysera og utvikla nye eller forbetra forretningsmodellar.
- Kunne identifisera og kategorisera digitale tilbakemeldingar frå digitaliserte operasjonar.
- Kunne kvalitetssikra og analysera innkommande data for å sikra pålitelege avgjerdsgrunnlag.
- Kunne utarbeida og tilrå alternative adaptive avgjerdsmodellar, og dessutan vurdera styrkane og svakheitene deira.
- Kunne identifisera vilkår og krav frå eit interessentperspektiv ved implementering av adaptive system som fremjar trinnvise forbetringar.
- Kunne forstå og vurdera påverkinga til digitaliseringa frå eit interessentperspektiv.
Generell kompetanse
- utvikla evna til å forstå korleis data og digitale teknologiar påverkar forretningsmiljø og opnar for nye moglegheiter til verdiskaping.
- Evne til å formidla komplekse digitale strategiar og forretningsmodellar på ein tydeleg måte til både tekniske og ikkje-tekniske interessentar.
- Kunne reflektera over etiske aspekt knytt til adaptive, databaserte avgjerdsmodellar.
- Kunne bruka perspektiva til kurset på nye område og i ulike situasjonar som involverer endringsprosessar.
- Kunne kommunisera og delta i diskusjonar om forskingsbaserte teoriar og analysar innan digitaliserte forretningsmiljø.
Forkunnskapskrav
Eksamen / vurdering
Case analyze papers and oral exam
Vurderingsform | Vekting | Varighet | Karakter | Hjelpemiddel |
---|---|---|---|---|
Case analyze paper 1 | 15/100 | Bokstavkarakterar | ||
Case analyze paper 2 | 15/100 | Bokstavkarakterar | ||
Case analyze paper 3 | 15/100 | Bokstavkarakterar | ||
Case analyze paper 4 | 15/100 | Bokstavkarakterar | ||
Oral exam | 40/100 | Bokstavkarakterar |