Fakta
Semester undervisningsstart
Vår
Innhold
Emnet tar opp sentrale faglige problemstillinger fra tidligere i studiet. Sentralt står temaene mangfold, endring, kritisk refleksjon og innovasjon. Studentene skal reflektere kritisk på et abstrakt teoretisk nivå over fire kjernetemaene i barnevernspedagogens profesjonsutøvelse: barnevernfaglig kompetanse; oppvekst og familieliv; yrkesrolle, etikk og samarbeid til barnets beste; og kunnskapsbasert praksis. I dette arbeidet skal studentene ta utgangspunkt i egen praksisperiode, egen bacheloroppgave og sosialpedagogisk og barnevernsfaglig kunnskap fra tidligere i studiet. Første delen av undervisningen organiseres i form av seminarer og forelesninger om kritisk tenkning, innovasjon og mangfold. Den andre delen av undervisningen organiseres som problembasert læring med nært samarbeid med praksisfeltet hvor studenter i grupper arbeider innenfor ett eller flere av fire kompetanseområdene i barnevernspedagogens profesjonsutøvelse.
Læringsutbytte
En kandidat med fullført og bestått emne skal ha følgende læringsutbytte definert i form av
Kunnskap
- Har bred og flerfaglig kunnskap om sentrale barnevernsfaglige temaer, problemstillinger og prosesser.
- Har bred kunnskap om kommunikasjon, konflikthåndtering og samarbeid i et samfunn preget av mangfold.
- Har bred kunnskap om tverrfaglig, tverretatlig og tverrprofesjonelt arbeid som foregår på barnevernsfeltet
- Kjenner til relevante fagdebatter, forsknings- og utviklingsarbeid innen barnevernsfeltet.
- Kjenner til nytenkning og innovasjonsprosesser som gjelder barnevernsfeltet.
- Kan oppdatere sin organisasjonskritiske kunnskap innen barnevernsfeltet.
- Kan oppdatere sin kunnskap om barnevern som fagområde.
- Har kunnskap om inkludering, ikke-diskriminering og likestilling uavhengig av kjønn, etnisitet, religion og livssyn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk og alder, slik at kandidaten bidrar til å sikre likeverdige tjenester for barn, unge i utsatte situasjoner og deres familier.
- Har kunnskap om samfunnsvitenskapelig metode og dets muligheter og begrensinger.
- Har digital kompetanse, deriblant kunnskap om digital sikkerhet og kan bistå i utviklingen av og bruke egnet teknologi både på individ- og systemnivå innen barnevernsfeltet.
Ferdigheter
- Kan anvende erfaringer og faglig kunnskap til å støtte og veilede medarbeidere i barnevernsfeltet, samt reflektere kritisk over egen og tjenestens praksis og justere praksis under veiledning i grupper.
- Kan anvende bred og flerfaglig kunnskap og faglig skjønn til å arbeide systematisk og målrettet med å veilede barn, unge, deres foreldre og foresatte i lærings- og mestrings-, og endringsprosesser og henvise videre ved behov.
- Kan anvende faglig kunnskap til fagutvikling, kvalitetsforbedring og tjenesteinnovasjon innen barnevernsfeltet.
- Kan anvende faglig kunnskap fra barn og unge som en del av grunnlaget for å sikre barn og unges deltakelse og medvirkning.
- Kan anvende ny faglig kunnskap på en metodisk og vitenskapelig måte.
- Kan anvende kunnskapsbaserte metoder, teorier og faglig skjønn til det beste for barn, unge og deres familier.
- Kan reflektere kritisk over maktforholdet, profesjonalitet og egen rolle som yrkesutøver i møte med barn, unge og familier.
- Kan reflektere over hvordan sosiale kategorier som kjønn, etnisitet, religion og livssyn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk og alder samvirker og påvirker et individs liv.
- Kan reflektere kritisk over endrings- og innovasjonsprosesser i det barnevernsfaglige feltet.
- Kan beherske erfaringer og kunnskap til å bygge relasjoner, samarbeide og kommunisere på en måte som fremmer inklusjon, deltakelse og medvirkning hos barn og unge.
Generell kompetanse
- Har innsikt i og kan håndtere etiske problemstillinger innen barnevernsfeltet og egen tjenesteutøvelse.
- Har innsikt i maktforholdet, profesjonalitet og egen rolle som yrkesutøver i møte med barn, unge og familier.
- Har innsikt i og kan arbeide systematisk for å sikre barn og unges deltagelse og medvirkning og kan ivareta barn, unge og familiers rettigheter og bidra til å sikre likeverdige tjenester i et samfunn preget av mangfold.
- Kan planlegge, gjennomføre, dokumentere, evaluere og formidle tiltak og tjenesteutforming med utgangspunkt i barnets beste selvstendig og sammen med andre, på en måte som fører til inkludering, ikke-diskriminering og likestilling
Forkunnskapskrav
Et av følgende alternativer:
Barn og unges utvikling og oppvekstmiljø (BBA101)
Utsatte barn og unge (BBA102)
Velferdspolitikk og velferdsorganisering (BBA103)
Velferdsrett (BBA104)
Sosialpedagogisk arbeid med barn og unge (BBA201)
Saksbehandling i barnevernstjenesten (BBA202)
Kunnskapsbasert praksis (BBAP20)
Anbefalte forkunnskaper
Komplekse tema i arbeid med utsatte barn og unge (BBA301), Samarbeid og mestring av yrkesrollen (BBA302), Bacheloroppgave med forskningsmetode (BBABAC)
Eksamen / vurdering
Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering
Denne obligatoriske aktiviteten må være godkjent for at studenten kan gå opp til eksamen. Godkjenning/ikke‐godkjenning av den obligatoriske aktiviteten kunngjøres på Studentweb, normalt ikke senere enn 7 dager før muntlig eksamen. Studenter som mangler godkjenning vil bli trukket fra muntlig eksamen.
Nærværskrav: Det kreves tilstedeværelse på minst 75% av nærmere definerte undervisningsaktiviter. Se kunngjøring på Canvas.
Fagperson(er)
Arbeidsformer
Forelesninger, seminar, veiledning i grupper, selvstudium og gruppearbeid.
Åpent for
Barnevern (barnevernspedagog) - bachelorstudium
Emneevaluering
For å sikre kvalitet i studieprogrammet og et godt læringsmiljø for studenter og undervisere, gjennomføres det tidligdialoger i alle emner hvert semester, samt standardisert emneevaluering minimum hvert tredje år. Evalueringen av studieprogrammet og emnene er forankret i universitetets kvalitetssystem.
Litteratur
Article Profesjonalitet og prioritering - Makt som styringens resultat Aamodt, Ingerid, 158-179, Fokus på familien, 2, 42, 2014-06-19, 158-179, 21 sider https://www.idunn.no/doi/epdf/10.18261/ISSN0807-7487-2014-02-05View online Article Children helping to co-construct a digital tool that is designed to increase children’s participation in child welfare investigations in Sweden Blomberg, Helena ; Östlund, Gunnel ; Lindstedt, Philip Rautell ; Cürüklü, Baran, London, England, SAGE Publications, 367-392, Qualitative social work : QSW : research and practice, 2, 21, 2022-03, 367-392, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T10%3A45%3A22IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-proquest_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Children%20helping%20to%20co-construct%20a%20digital%20tool%20that%20is%20designed%20to%20increase%20children%E2%80%99s%20participation%20in%20child%20welfare%20investigations%20in%20Sweden&rft.jtitle=Qualitative%20social%20work%20:%20QSW%20:%20research%20and%20practice&rft.au=Blomberg,%20Helena&rft.date=2022-03&rft.volume=21&rft.issue=2&rft.spage=367&rft.epage=392&rft.pages=367-392&rft.issn=1473-3250&rft.eissn=1741-3117&rft_id=info:doi/10.1177/1473325021990864&rft.pub=SAGE%20Publications&rft.place=London,%20England&rft.stitle=QUAL%20SOC%20WORK&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cproquest_cross%3E2635830334%3C/proquest_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primo&rft_pqid=2635830334View online Book Chapter Intersections between Body Image, Sexual Identity, and Sexual Well-Being among Gender-Diverse Youth. Brandon-Friedman, Richard A.; Snedecor, Rachel D.; & Ramseyer Winter, Virginia, Intersections between Body Image, Sexual Identity, and Sexual Well-Being among Gender-Diverse Youth., London ; New York, New York :; London ; New York, New York :, Routledge, 1 online resource (585 pages), [2021]; ©2021, 000-000, isbn:0-429-34291-8; 1-000-40865-5, 14 sider Article Self-esteem Among Young Bisexual Women in Norway: A 13-year Longitudinal Study Buer, Liliana ; Anderssen, Norman ; Malterud, Kirsti ; Kvalem, Ingela Lundin, ABINGDON, Routledge, 487-507, Journal of bisexuality, 4, 17, 2017-10-02, 487-507, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T10%3A53%3A12IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-proquest_infor&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Self-esteem%20Among%20Young%20Bisexual%20Women%20in%20Norway:%20A%2013-year%20Longitudinal%20Study&rft.jtitle=Journal%20of%20bisexuality&rft.au=Buer,%20Liliana&rft.date=2017-10-02&rft.volume=17&rft.issue=4&rft.spage=487&rft.epage=507&rft.pages=487-507&rft.issn=1529-9716&rft.eissn=1529-9724&rft_id=info:doi/10.1080/15299716.2017.1394245&rft.pub=Routledge&rft.place=ABINGDON&rft.stitle=J%20BISEXUALITY&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cproquest_infor%3E1977678905%3C/proquest_infor%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primo&rft_pqid=1977678905View online Book Fosterhjemsarbeid : fra rekruttering til tilbakeføring Bunkholdt, Vigdis, Oslo, Gyldendal, 319 sider, 2022, isbn:9788205577695, Totalt 291 sider Book Chapter LGBT+ Parenting Cocker, Christine & Hafford-Letchfield, Trish, LGBT+ Parenting, London ; New York, New York :; London ; New York, New York :, Routledge, 1 online resource (585 pages), [2021]; ©2021, 000-000, isbn:0-429-34291-8; 1-000-40865-5, 10 sider Article The myth of cross-cultural competence Dean, RG, MILWAUKEE, Family Service Amer, 623-630, Families in society, 6, 82, 2001-11-01, 623-630, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T12%3A58%3A19IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-gale_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=The%20myth%20of%20cross-cultural%20competence&rft.jtitle=Families%20in%20society&rft.au=Dean,%20RG&rft.date=2001-11-01&rft.volume=82&rft.issue=6&rft.spage=623&rft.epage=630&rft.pages=623-630&rft.issn=1044-3894&rft.eissn=1945-1350&rft.coden=FASOEN&rft_id=info:doi/10.1606/1044-3894.151&rft.pub=Family%20Service%20Amer&rft.place=MILWAUKEE&rft.stitle=FAM%20SOC-J%20CONTEMP%20H&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cgale_cross%3EA80897707%3C/gale_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primo&rft_pqid=230159893&rft_galeid=A80897707View online Article Heteronormativity Prevails: A Study of Sexuality in Norwegian Social Work Bachelor Programs Giertsen, Merethe, ABINGDON, Routledge, 89-101, Journal of social work education, 1, 55, 2019-01-02, 89-101, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T10%3A55%3A53IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-proquest_webof&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Heteronormativity%20Prevails:%20A%20Study%20of%20Sexuality%20in%20Norwegian%20Social%20Work%20Bachelor%20Programs&rft.jtitle=Journal%20of%20social%20work%20education&rft.au=Giertsen,%20Merethe&rft.date=2019-01-02&rft.volume=55&rft.issue=1&rft.spage=89&rft.epage=101&rft.pages=89-101&rft.issn=1043-7797&rft.eissn=2163-5811&rft_id=info:doi/10.1080/10437797.2018.1498415&rft.pub=Routledge&rft.place=ABINGDON&rft.stitle=J%20SOC%20WORK%20EDUC&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cproquest_webof%3E2217545400%3C/proquest_webof%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primo&rft_pqid=2217545400View online Website Sentrale endringer i ny barnevernslov Hellevik, Pia Moum og Köhler-Olsen, Julie, Podkast https://open.spotify.com/show/2aBzmXD0QKYsqH300CUNMPView online Report Det å reise vasker øynene Helsetilsynet, 144 sider https://www.helsetilsynet.no/publikasjoner/rapport-fra-helsetilsynet/2019/det-a-reise-vasker-oynene.-gjennomgang-av-106-barnevernssaker/View online Article Online harms or benefits? An ethnographic analysis of the positives and negatives of peer‐support around self‐harm on social media Lavis, Anna ; Winter, Rachel, HOBOKEN, Wiley, 842-854, Journal of child psychology and psychiatry, 8, 61, 2020-08, 842-854, 12 sider https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T17%3A04%3A45IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-gale_webof&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Online%20harms%20or%20benefits?%20An%20ethnographic%C2%A0analysis%20of%20the%20positives%20and%20negatives%20of%20peer%E2%80%90support%20around%20self%E2%80%90harm%20on%20social%20media&rft.jtitle=Journal%20of%20child%20psychology%20and%20psychiatry&rft.au=Lavis,%20Anna&rft.date=2020-08&rft.volume=61&rft.issue=8&rft.spage=842&rft.epage=854&rft.pages=842-854&rft.issn=0021-9630&rft.eissn=1469-7610&rft_id=info:doi/10.1111/jcpp.13245&rft.pub=Wiley&rft.place=HOBOKEN&rft.stitle=J%20CHILD%20PSYCHOL%20PSYC&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/32459004&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cgale_webof%3EA630392342%3C/gale_webof%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primo&rft_pqid=2426474116&rft_galeid=A630392342View online Article Reformer i barnevernet: Oppgave- og ansvarsfordeling til besvær Misund, Britt Ingunn, 1-13, Tidsskrift for velferdsforskning, 1, 25, 2022-04-22, 1-13, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T12%3A51%3A31IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-idunn_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Reformer%20i%20barnevernet&rft.jtitle=Tidsskrift%20for%20velferdsforskning&rft.au=Misund,%20Britt%20Ingunn&rft.date=2022-04-22&rft.volume=25&rft.issue=1&rft.spage=1&rft.epage=13&rft.pages=1-13&rft.issn=0809-2052&rft.eissn=2464-3076&rft_id=info:doi/10.18261/tfv.25.1.1&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cidunn_cross%3E10.18261/tfv.25.1.1%3C/idunn_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primoView online Article Vilkår for reflektert praksis i utdanningsinstitusjoner Nerland, Monika, 48-60, Nordic studies in education, 1, 26, 2006-03-10, 48-60, 12 sider https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T17%3A44%3A26IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-crossref&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Vilk%C3%A5r%20for%20reflektert%20praksis%20i%20utdanningsinstitusjoner&rft.jtitle=Nordic%20studies%20in%20education&rft.au=Nerland,%20Monika&rft.date=2006-03-10&rft.volume=26&rft.issue=1&rft.spage=48&rft.epage=60&rft.pages=48-60&rft.issn=1891-5914&rft.eissn=1891-5949&rft_id=info:doi/10.18261/ISSN1891-5949-2006-01-05&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Ccrossref%3E10_18261_ISSN1891_5949_2006_01_05%3C/crossref%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primoView online Article Interseksjonalitet i praksis: Utfordringer med å anvende et interseksjonalitetsperspektiv i empirisk forskning Orupabo, Julia, 329-351, Sosiologisk tidsskrift, 4, 22, 2014-12-03, 329-351, 22 sider https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T13%3A00%3A41IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-crossref_idunn&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Interseksjonalitet%20i%20praksis:%20Utfordringer%20med%20%C3%A5%20anvende%20et%20interseksjonalitetsperspektiv%20i%20empirisk%20forskning&rft.jtitle=Sosiologisk%20tidsskrift&rft.au=Orupabo,%20Julia&rft.date=2014-12-03&rft.volume=22&rft.issue=4&rft.spage=329&rft.epage=351&rft.pages=329-351&rft.issn=0804-0486&rft.eissn=1504-2928&rft_id=info:doi/10.18261/ISSN1504-2928-2014-04-01&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Ccrossref_idunn%3E10_18261_ISSN1504_2928_2014_04_01%3C/crossref_idunn%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primoView online Book Chapter Hva slags vitenskapelighet trenger profesjonsutøvere? Raaen, Finn Daniel, Inger Marie Lindboe (1960-) (redaktør), Hva slags vitenskapelighet trenger profesjonsutøvere?, Oslo, Universitetsforl, 327 s., cop. 2018, 61-83, isbn:978-82-15-02864-4, 23 sider pensum Article Teaching critical self-reflection through the lens of cultural humility: an assignment in a social work diversity course Rosen, Daniel ; McCall, Janice ; Goodkind, Sara, ABINGDON, Routledge, 289-298, Social work education, 3, 36, 2017-04-03, 289-298, 9 sider https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T13%3A57%3A28IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-proquest_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Teaching%20critical%20self-reflection%20through%20the%20lens%20of%20cultural%20humility:%20an%20assignment%20in%20a%20social%20work%20diversity%20course&rft.jtitle=Social%20work%20education&rft.au=Rosen,%20Daniel&rft.date=2017-04-03&rft.volume=36&rft.issue=3&rft.spage=289&rft.epage=298&rft.pages=289-298&rft.issn=0261-5479&rft.eissn=1470-1227&rft_id=info:doi/10.1080/02615479.2017.1287260&rft.pub=Routledge&rft.place=ABINGDON&rft.stitle=SOC%20WORK%20EDUC&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cproquest_cross%3E2419469134%3C/proquest_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=129.241.231.45&req.skin=primo&rft_pqid=1883583451View online Book Chapter Sosial innovasjon og tjenesteutvikling i barnevernet Slettebø, Tor og van der Meij, Ranveig, Sosial innovasjon og tjenesteutvikling i barnevernet, Bergen, Fagbokforl, 292 s., 2018, 87-108, isbn:978-82-450-2386-2, Pensum er kapittel 5 (17 sider) https://www.nb.no/search?q=oaiid:View online Article Barn i kontakt med barnevernet: Betydningen av å anerkjenne skolen som en del av barnets omsorgsmiljø Thrana, Hilde Marie ; Kojan, Bente, 29-42, BARN - Forskning om barn og barndom i Norden, 2, 38, 2020-06-30, 29-42, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T10%3A44%3A15IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-crossref&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Barn%20i%20kontakt%20med%20barnevernet:%20Betydningen%20av%20%C3%A5%20anerkjenne%20skolen%20som%20en%20del%20av%20barnets%20omsorgsmilj%C3%B8&rft.jtitle=BARN%20-%20Forskning%20om%20barn%20og%20barndom%20i%20Norden&rft.au=Thrana,%20Hilde%20Marie&rft.date=2020-06-30&rft.volume=38&rft.issue=2&rft.spage=29&rft.epage=42&rft.pages=29-42&rft.issn=0800-1669&rft.eissn=2535-5449&rft_id=info:doi/10.5324/barn.v38i2.3704&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Ccrossref%3E10_5324_barn_v38i2_3704%3C/crossref%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primoView online Book Chapter Hverdagsinnovasjon - et kompleksitetsteoretisk perspektiv Iversen, Hans Petter og Ødegård, Atle, Hverdagsinnovasjon - et kompleksitetsteoretisk perspektiv, Bergen, Fagbokforl, 299 s., cop. 2015, 135-152, isbn:9788245015874, Kapittel 8 (15 sider) https://www.nb.no/search?q=oaiid:View online Website Prop.133L (2020-2021) https://lovdata.no/pro/#document/PROP/forarbeid/prop-133-l-202021?searchResultContext=1282&rowNumber=11&totalHits=19011View online Book Sosial innovasjon - fra politikk til tjenesteutvikling Elisabeth Willumsen (1953-) (redaktør/forfatter av forord/forfatter), Bergen, Fagbokforl, 299 s., cop. 2015, isbn:9788245015874, Kapittel 2 (16 sider) Article Reflection on action: The process of helping social work students to develop their use of theory in practice Fisher, Terry ; Somerton, Jon, Taylor & Francis Group, 387-401, Social work education, 4, 19, 2000-08-01, 387-401, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T18%3A04%3A58IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-proquest_infor&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Reflection%20on%20action:%20The%20process%20of%20helping%20social%20work%20students%20to%20develop%20their%20use%20of%20theory%20in%20practice&rft.jtitle=Social%20work%20education&rft.au=Fisher,%20Terry&rft.date=2000-08-01&rft.volume=19&rft.issue=4&rft.spage=387&rft.epage=401&rft.pages=387-401&rft.issn=0261-5479&rft.eissn=1470-1227&rft.coden=SWOEEW&rft_id=info:doi/10.1080/02615470050078384&rft.pub=Taylor%20&%20Francis%20Group&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cproquest_infor%3E57484342%3C/proquest_infor%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primo&rft_pqid=57484342View online Article Gjensidig støtte som forberedelse for samskaping med sårbare familier Kobro, Lars Ueland, Aalborg University Press, 43-56, Academic Quarter | Akademisk kvarter, 24, 2022-05-20, 43-56, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T13%3A08%3A42IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-doaj_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Gjensidig%20st%C3%B8tte%20som%20forberedelse%20for%20samskaping%20med%20s%C3%A5rbare%20familier&rft.jtitle=Academic%20Quarter%20%7C%20Akademisk%20kvarter&rft.au=Kobro,%20Lars%20Ueland&rft.date=2022-05-20&rft.issue=24&rft.spage=43&rft.epage=56&rft.pages=43-56&rft.issn=1904-0008&rft.eissn=1904-0008&rft_id=info:doi/10.54337/academicquarter.vi24.7249&rft.pub=Aalborg%20University%20Press&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cdoaj_cross%3Eoai_doaj_org_article_c75f17dd24654cbeb139b7fc8a61bc0e%3C/doaj_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primoView online Article Pøbelprosjektet - godt sosialt entreprenørskap Rasmussen, Ingeborg, 11-19, Praktisk økonomi og finans, 1, 32, 2016-05-06, 11-19, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T13%3A01%3A17IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-idunn_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=P%C3%B8belprosjektet%20-%20godt%20sosialt%20entrepren%C3%B8rskap&rft.jtitle=Praktisk%20%C3%B8konomi%20og%20finans&rft.au=Rasmussen,%20Ingeborg&rft.date=2016-05-06&rft.volume=32&rft.issue=1&rft.spage=11&rft.epage=19&rft.pages=11-19&rft.issn=1501-0074&rft.eissn=1504-2871&rft_id=info:doi/10.18261/issn.1504-2871-2016-01-03&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cidunn_cross%3E10.18261/issn.1504-2871-2016-01-03%3C/idunn_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primoView online Website Ulike former for innovasjon Rønning, R., Universitetsforlaget, 2021, https://doi.org/10.18261/9788215046235-2021-09View online
Emnebeskrivelsen er hentet fra Felles studentsystem Versjon 1