Fakta
Semester undervisningsstart
Vår
Innhold
I dette emnet skal studentene ta utgangspunkt i sosialpedagogisk og barnevernfaglig kunnskap fra tidligere i studiet, erfaringer fra egen praksisperiode og arbeidet med egen bacheloroppgave.
Én del av undervisningen organiseres i form av seminarer og forelesninger om kritisk tenkning, innovasjon og mangfold. En annen del organiseres som problembasert læring i grupper i nært samarbeid med praksisfeltet. Her skal studentene ta utgangspunkt i teoretiske og/eller praktiske problemstillinger de selv har tilegnet seg i løpet av studiet, eller som er formidlet fra praksisfeltet. Dette arbeidet skal munne ut i en individuell akademisk portefølje; en presentasjon av hvem man er i profesjonsrollen som barnevernspedagog. Porteføljen er et prosessuelt dokument som studenten skal jobbe med gjennom hele emnet.
Studentene skal kunne jobbe med faglige problemstillinger på nye måter, og vise fram egen faglig utvikling gjennom oppgavene i porteføljen. Dette innebærer å identifisere og reflektere rundt mulige løsninger på reelle problemstillinger, og gjennom gruppearbeid bidra til innovative løsninger på utfordringer i det barnevernfaglige felt. Disse vil bli presentert og diskutert sammen med representanter fra ulike deler av praksisfeltet.
Læringsutbytte
En kandidat med fullført og bestått emne skal ha følgende læringsutbytte definert i form av
Kunnskap
Har bred og flerfaglig kunnskap om sentrale barnevernsfaglige temaer, problemstillinger og prosesser. Har bred kunnskap om kommunikasjon, konflikthåndtering og samarbeid i et samfunn preget av mangfold. Har bred kunnskap om tverrfaglig, tverretatlig og tverrprofesjonelt arbeid som foregår på barnevernsfeltet Kjenner til relevante fagdebatter, forsknings- og utviklingsarbeid innen barnevernsfeltet. Kjenner til nytenkning og innovasjonsprosesser som gjelder barnevernsfeltet. Kan oppdatere sin organisasjonskritiske kunnskap innen barnevernsfeltet. Kan oppdatere sin kunnskap om barnevern som fagområde. Har kunnskap om inkludering, ikke-diskriminering og likestilling uavhengig av kjønn, etnisitet, religion og livssyn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk og alder, slik at kandidaten bidrar til å sikre likeverdige tjenester for barn, unge i utsatte situasjoner og deres familier. Har kunnskap om samfunnsvitenskapelig metode og dets muligheter og begrensinger. Har digital kompetanse, deriblant kunnskap om digital sikkerhet og kan bistå i utviklingen av og bruke egnet teknologi både på individ- og systemnivå innen barnevernsfeltet. Ferdigheter
Kan anvende erfaringer og faglig kunnskap til å støtte og veilede medarbeidere i barnevernsfeltet, samt reflektere kritisk over egen og tjenestens praksis og justere praksis under veiledning i grupper. Kan anvende bred og flerfaglig kunnskap og faglig skjønn til å arbeide systematisk og målrettet med å veilede barn, unge, deres foreldre og foresatte i lærings- og mestrings-, og endringsprosesser og henvise videre ved behov. Kan anvende faglig kunnskap til fagutvikling, kvalitetsforbedring og tjenesteinnovasjon innen barnevernsfeltet. Kan anvende faglig kunnskap fra barn og unge som en del av grunnlaget for å sikre barn og unges deltakelse og medvirkning. Kan anvende ny faglig kunnskap på en metodisk og vitenskapelig måte. Kan anvende kunnskapsbaserte metoder, teorier og faglig skjønn til det beste for barn, unge og deres familier. Kan reflektere kritisk over maktforholdet, profesjonalitet og egen rolle som yrkesutøver i møte med barn, unge og familier. Kan reflektere over hvordan sosiale kategorier som kjønn, etnisitet, religion og livssyn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk og alder samvirker og påvirker et individs liv. Kan reflektere kritisk over endrings- og innovasjonsprosesser i det barnevernsfaglige feltet. Kan beherske erfaringer og kunnskap til å bygge relasjoner, samarbeide og kommunisere på en måte som fremmer inklusjon, deltakelse og medvirkning hos barn og unge. Generell kompetanse
Har innsikt i og kan håndtere etiske problemstillinger innen barnevernsfeltet og egen tjenesteutøvelse. Har innsikt i maktforholdet, profesjonalitet og egen rolle som yrkesutøver i møte med barn, unge og familier. Har innsikt i og kan arbeide systematisk for å sikre barn og unges deltagelse og medvirkning og kan ivareta barn, unge og familiers rettigheter og bidra til å sikre likeverdige tjenester i et samfunn preget av mangfold. Kan planlegge, gjennomføre, dokumentere, evaluere og formidle tiltak og tjenesteutforming med utgangspunkt i barnets beste selvstendig og sammen med andre, på en måte som fører til inkludering, ikke-diskriminering og likestilling
Forkunnskapskrav
Et av følgende alternativer: Barn og unges utvikling og oppvekstmiljø (BBA101) Utsatte barn og unge (BBA102) Velferdspolitikk og velferdsorganisering (BBA103) Velferdsrett (BBA104) Sosialpedagogisk arbeid med barn og unge (BBA201) Saksbehandling i barnevernstjenesten (BBA202) Kunnskapsbasert praksis (BBAP20)
Anbefalte forkunnskaper
Komplekse tema i arbeid med utsatte barn og unge (BBA301), Samarbeid og mestring av yrkesrollen (BBA302), Bacheloroppgave med forskningsmetode (BBABAC)
Eksamen / vurdering
Vurderingsform
Vekting
Varighet
Karakter
Hjelpemiddel
Exam system
Withdrawal deadline
Exam date
Mappe-eksamen
0/1
Bokstavkarakterer
Alle
Inspera assessment
—
—
Muntlig eksamen
1/1
30 Minutter
Bokstavkarakterer
Ingen hjelpemidler tillatt
—
—
—
Eksamen består av en skriftlig og muntlig del.
Mappeeksamen: Innholdet i mappen vil bestå av ulike skriftlige oppgaver. Antall oppgaver, kriterier og format for de ulike eksamensdelene angis nærmere på Canvas ved undervisningens begynnelse. Referansestil: APA 7th. Studenter som ikke består mappeeksamen, kan ved ny eksamen levere en bearbeidet versjon av mappen.
Oppgaven må være vurdert til bestått karakter før studentene kan fremstille seg til muntlig prøve. Den foreløpige karakteren som er gitt på den skriftlige oppgaven, skal senest kunngjøres 24 timer før tidspunktet for muntlig eksamen.
Muntlig eksamen: Den muntlige prøven brukes til eventuell justering av karakteren. Muntlig karakter kan justere den skriftlige eksamenskarakteren inntil en karakter opp eller ned.
Studenter som ikke har bestått eksamen i emnet senest ved ny og utsatt eksamen, henvises til neste ordinære eksamen i emnet sammen med etterfølgende kull. De obligatoriske aktiviteter som allerede er godkjent, må ikke tas på ny. Studentene må ta eksamen i henhold til eventuelt ny og revidert emnebeskrivelse for emnet, men avgjør selv om de vil følge undervisning i det nye eksamenssemesteret.
Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering
Nærværskrav
Denne obligatoriske aktiviteten må være godkjent for at studenten kan gå opp til eksamen. Godkjenning/ikke godkjenning av den obligatoriske aktiviteten kunngjøres på Studentweb, normalt ikke senere enn 7 dager før eksamen. Studenter som mangler godkjenning vil bli trukket fra eksamen.
Nærværskrav: Det kreves tilstedeværelse på minst 75% av nærmere definerte undervisningsaktiviter. Se kunngjøring på Canvas.
Fagperson(er)
Arbeidsformer
Forelesninger, seminarer, gruppearbeid og selvstudium.
Åpent for
Barnevern (barnevernspedagog) - bachelorstudium
Emneevaluering
Det skal være en tidligdialog mellom emneansvarlig, studenttillitsvalgt og studentene. Formålet er tilbakemelding fra studentene for endringer og justering i emnet inneværende semester.
I tillegg skal det gjennomføres en digital emneevaluering minimum hvert tredje år. Den har som formål å innhente studentenes erfaringer med emnet.
Litteratur
Article Profesjonalitet og prioritering - Makt som styringens resultat Aamodt, Ingerid, 158-179, Fokus på familien, 2, 42, 2014-06-19, 158-179, 21 sider https://www.idunn.no/doi/epdf/10.18261/ISSN0807-7487-2014-02-05View online Article Children helping to co-construct a digital tool that is designed to increase children’s participation in child welfare investigations in Sweden Blomberg, Helena ; Östlund, Gunnel ; Lindstedt, Philip Rautell ; Cürüklü, Baran, London, England, SAGE Publications, 367-392, Qualitative social work : QSW : research and practice, 2, 21, 2022-03, 367-392, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T10%3A45%3A22IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-proquest_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Children%20helping%20to%20co-construct%20a%20digital%20tool%20that%20is%20designed%20to%20increase%20children%E2%80%99s%20participation%20in%20child%20welfare%20investigations%20in%20Sweden&rft.jtitle=Qualitative%20social%20work%20:%20QSW%20:%20research%20and%20practice&rft.au=Blomberg,%20Helena&rft.date=2022-03&rft.volume=21&rft.issue=2&rft.spage=367&rft.epage=392&rft.pages=367-392&rft.issn=1473-3250&rft.eissn=1741-3117&rft_id=info:doi/10.1177/1473325021990864&rft.pub=SAGE%20Publications&rft.place=London,%20England&rft.stitle=QUAL%20SOC%20WORK&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cproquest_cross%3E2635830334%3C/proquest_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primo&rft_pqid=2635830334View online Book Chapter Intersections between Body Image, Sexual Identity, and Sexual Well-Being among Gender-Diverse Youth. Brandon-Friedman, Richard A.; Snedecor, Rachel D.; & Ramseyer Winter, Virginia, Intersections between Body Image, Sexual Identity, and Sexual Well-Being among Gender-Diverse Youth., London ; New York, New York :; London ; New York, New York :, Routledge, 1 online resource (585 pages), [2021]; ©2021, 000-000, isbn:0-429-34291-8; 1-000-40865-5, 14 sider Article Self-esteem Among Young Bisexual Women in Norway: A 13-year Longitudinal Study Buer, Liliana ; Anderssen, Norman ; Malterud, Kirsti ; Kvalem, Ingela Lundin, ABINGDON, Routledge, 487-507, Journal of bisexuality, 4, 17, 2017-10-02, 487-507, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T10%3A53%3A12IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-proquest_infor&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Self-esteem%20Among%20Young%20Bisexual%20Women%20in%20Norway:%20A%2013-year%20Longitudinal%20Study&rft.jtitle=Journal%20of%20bisexuality&rft.au=Buer,%20Liliana&rft.date=2017-10-02&rft.volume=17&rft.issue=4&rft.spage=487&rft.epage=507&rft.pages=487-507&rft.issn=1529-9716&rft.eissn=1529-9724&rft_id=info:doi/10.1080/15299716.2017.1394245&rft.pub=Routledge&rft.place=ABINGDON&rft.stitle=J%20BISEXUALITY&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cproquest_infor%3E1977678905%3C/proquest_infor%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primo&rft_pqid=1977678905View online Book Fosterhjemsarbeid : fra rekruttering til tilbakeføring Bunkholdt, Vigdis, Oslo, Gyldendal, 319 sider, 2022, isbn:9788205577695, kap. 2,6,7 NB! BBA 303 Book Chapter LGBT+ Parenting Cocker, Christine & Hafford-Letchfield, Trish, LGBT+ Parenting, London ; New York, New York :; London ; New York, New York :, Routledge, 1 online resource (585 pages), [2021]; ©2021, 000-000, isbn:0-429-34291-8; 1-000-40865-5, 10 sider Article The myth of cross-cultural competence Dean, RG, MILWAUKEE, Family Service Amer, 623-630, Families in society, 6, 82, 2001-11-01, 623-630, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T12%3A58%3A19IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-gale_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=The%20myth%20of%20cross-cultural%20competence&rft.jtitle=Families%20in%20society&rft.au=Dean,%20RG&rft.date=2001-11-01&rft.volume=82&rft.issue=6&rft.spage=623&rft.epage=630&rft.pages=623-630&rft.issn=1044-3894&rft.eissn=1945-1350&rft.coden=FASOEN&rft_id=info:doi/10.1606/1044-3894.151&rft.pub=Family%20Service%20Amer&rft.place=MILWAUKEE&rft.stitle=FAM%20SOC-J%20CONTEMP%20H&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cgale_cross%3EA80897707%3C/gale_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primo&rft_pqid=230159893&rft_galeid=A80897707View online Article Heteronormativity Prevails: A Study of Sexuality in Norwegian Social Work Bachelor Programs Giertsen, Merethe, ABINGDON, Routledge, 89-101, Journal of social work education, 1, 55, 2019-01-02, 89-101, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T10%3A55%3A53IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-proquest_webof&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Heteronormativity%20Prevails:%20A%20Study%20of%20Sexuality%20in%20Norwegian%20Social%20Work%20Bachelor%20Programs&rft.jtitle=Journal%20of%20social%20work%20education&rft.au=Giertsen,%20Merethe&rft.date=2019-01-02&rft.volume=55&rft.issue=1&rft.spage=89&rft.epage=101&rft.pages=89-101&rft.issn=1043-7797&rft.eissn=2163-5811&rft_id=info:doi/10.1080/10437797.2018.1498415&rft.pub=Routledge&rft.place=ABINGDON&rft.stitle=J%20SOC%20WORK%20EDUC&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cproquest_webof%3E2217545400%3C/proquest_webof%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primo&rft_pqid=2217545400View online Website Sentrale endringer i ny barnevernslov Hellevik, Pia Moum og Köhler-Olsen, Julie, Podkast https://open.spotify.com/show/2aBzmXD0QKYsqH300CUNMPView online Report Det å reise vasker øynene Helsetilsynet, 144 sider https://www.helsetilsynet.no/publikasjoner/rapport-fra-helsetilsynet/2019/det-a-reise-vasker-oynene.-gjennomgang-av-106-barnevernssaker/View online Article Online harms or benefits? An ethnographic analysis of the positives and negatives of peer‐support around self‐harm on social media Lavis, Anna ; Winter, Rachel, HOBOKEN, Wiley, 842-854, Journal of child psychology and psychiatry, 8, 61, 2020-08, 842-854, 12 sider https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T17%3A04%3A45IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-gale_webof&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Online%20harms%20or%20benefits?%20An%20ethnographic%C2%A0analysis%20of%20the%20positives%20and%20negatives%20of%20peer%E2%80%90support%20around%20self%E2%80%90harm%20on%20social%20media&rft.jtitle=Journal%20of%20child%20psychology%20and%20psychiatry&rft.au=Lavis,%20Anna&rft.date=2020-08&rft.volume=61&rft.issue=8&rft.spage=842&rft.epage=854&rft.pages=842-854&rft.issn=0021-9630&rft.eissn=1469-7610&rft_id=info:doi/10.1111/jcpp.13245&rft.pub=Wiley&rft.place=HOBOKEN&rft.stitle=J%20CHILD%20PSYCHOL%20PSYC&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/32459004&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cgale_webof%3EA630392342%3C/gale_webof%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primo&rft_pqid=2426474116&rft_galeid=A630392342View online Article Reformer i barnevernet: Oppgave- og ansvarsfordeling til besvær Misund, Britt Ingunn, 1-13, Tidsskrift for velferdsforskning, 1, 25, 2022-04-22, 1-13, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T12%3A51%3A31IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-idunn_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Reformer%20i%20barnevernet&rft.jtitle=Tidsskrift%20for%20velferdsforskning&rft.au=Misund,%20Britt%20Ingunn&rft.date=2022-04-22&rft.volume=25&rft.issue=1&rft.spage=1&rft.epage=13&rft.pages=1-13&rft.issn=0809-2052&rft.eissn=2464-3076&rft_id=info:doi/10.18261/tfv.25.1.1&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cidunn_cross%3E10.18261/tfv.25.1.1%3C/idunn_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primoView online Article Vilkår for reflektert praksis i utdanningsinstitusjoner Nerland, Monika, 48-60, Nordic studies in education, 1, 26, 2006-03-10, 48-60, 12 sider https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T17%3A44%3A26IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-crossref&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Vilk%C3%A5r%20for%20reflektert%20praksis%20i%20utdanningsinstitusjoner&rft.jtitle=Nordic%20studies%20in%20education&rft.au=Nerland,%20Monika&rft.date=2006-03-10&rft.volume=26&rft.issue=1&rft.spage=48&rft.epage=60&rft.pages=48-60&rft.issn=1891-5914&rft.eissn=1891-5949&rft_id=info:doi/10.18261/ISSN1891-5949-2006-01-05&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Ccrossref%3E10_18261_ISSN1891_5949_2006_01_05%3C/crossref%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primoView online Article Interseksjonalitet i praksis: Utfordringer med å anvende et interseksjonalitetsperspektiv i empirisk forskning Orupabo, Julia, 329-351, Sosiologisk tidsskrift, 4, 22, 2014-12-03, 329-351, 22 sider https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T13%3A00%3A41IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-crossref_idunn&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Interseksjonalitet%20i%20praksis:%20Utfordringer%20med%20%C3%A5%20anvende%20et%20interseksjonalitetsperspektiv%20i%20empirisk%20forskning&rft.jtitle=Sosiologisk%20tidsskrift&rft.au=Orupabo,%20Julia&rft.date=2014-12-03&rft.volume=22&rft.issue=4&rft.spage=329&rft.epage=351&rft.pages=329-351&rft.issn=0804-0486&rft.eissn=1504-2928&rft_id=info:doi/10.18261/ISSN1504-2928-2014-04-01&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Ccrossref_idunn%3E10_18261_ISSN1504_2928_2014_04_01%3C/crossref_idunn%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primoView online Book Chapter Hva slags vitenskapelighet trenger profesjonsutøvere? Raaen, Finn Daniel, Inger Marie Lindboe (1960-) (redaktør), Hva slags vitenskapelighet trenger profesjonsutøvere?, Oslo, Universitetsforl, 327 s., cop. 2018, 61-83, isbn:978-82-15-02864-4, 23 sider pensum Article Teaching critical self-reflection through the lens of cultural humility: an assignment in a social work diversity course Rosen, Daniel ; McCall, Janice ; Goodkind, Sara, ABINGDON, Routledge, 289-298, Social work education, 3, 36, 2017-04-03, 289-298, 9 sider https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T13%3A57%3A28IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-proquest_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Teaching%20critical%20self-reflection%20through%20the%20lens%20of%20cultural%20humility:%20an%20assignment%20in%20a%20social%20work%20diversity%20course&rft.jtitle=Social%20work%20education&rft.au=Rosen,%20Daniel&rft.date=2017-04-03&rft.volume=36&rft.issue=3&rft.spage=289&rft.epage=298&rft.pages=289-298&rft.issn=0261-5479&rft.eissn=1470-1227&rft_id=info:doi/10.1080/02615479.2017.1287260&rft.pub=Routledge&rft.place=ABINGDON&rft.stitle=SOC%20WORK%20EDUC&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cproquest_cross%3E2419469134%3C/proquest_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=129.241.231.45&req.skin=primo&rft_pqid=1883583451View online Book Chapter Sosial innovasjon og tjenesteutvikling i barnevernet Slettebø, Tor og van der Meij, Ranveig, Sosial innovasjon og tjenesteutvikling i barnevernet, Bergen, Fagbokforl, 292 s., 2018, 87-108, isbn:978-82-450-2386-2, Pensum er kapittel 5 (17 sider) https://www.nb.no/search?q=oaiid:View online Article Barn i kontakt med barnevernet: Betydningen av å anerkjenne skolen som en del av barnets omsorgsmiljø Thrana, Hilde Marie ; Kojan, Bente, 29-42, BARN - Forskning om barn og barndom i Norden, 2, 38, 2020-06-30, 29-42, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T10%3A44%3A15IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-crossref&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Barn%20i%20kontakt%20med%20barnevernet:%20Betydningen%20av%20%C3%A5%20anerkjenne%20skolen%20som%20en%20del%20av%20barnets%20omsorgsmilj%C3%B8&rft.jtitle=BARN%20-%20Forskning%20om%20barn%20og%20barndom%20i%20Norden&rft.au=Thrana,%20Hilde%20Marie&rft.date=2020-06-30&rft.volume=38&rft.issue=2&rft.spage=29&rft.epage=42&rft.pages=29-42&rft.issn=0800-1669&rft.eissn=2535-5449&rft_id=info:doi/10.5324/barn.v38i2.3704&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Ccrossref%3E10_5324_barn_v38i2_3704%3C/crossref%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primoView online Book Chapter Hverdagsinnovasjon - et kompleksitetsteoretisk perspektiv Iversen, Hans Petter og Ødegård, Atle, Hverdagsinnovasjon - et kompleksitetsteoretisk perspektiv, Bergen, Fagbokforl, 299 s., cop. 2015, 135-152, isbn:9788245015874, Kapittel 8 (15 sider) https://www.nb.no/search?q=oaiid:View online Newspaper Article Kommentar til Høyesteretts kjennelse om hensynet til barnets beste og barns rett til å bli hørt Haugli, Trude, 2020, 3. januar, https://juridika.no/innsikt/kommentar-til-h%C3%B8yesteretts-kjennelse-om-hensynet-til-barnets-beste-og-barns-rett-til-%C3%A5-bli-h%C3%B8rtView online Book Chapter Samsværrett Haugli, T., Tittel Barnevernsrett Forfatter, Kirsten Sandberg (1954-) (redaktør/bidragsyter), Samsværrett, Oslo, Universitetsforlaget, XXVI, 629 sider, [2023], 218-223, isbn:978-82-15-06730-8, NB! BBA Book Chapter Betydningen av FNs barnekonvensjon for barnevernets rettsanvendelse Kirsten Sandberg (1954-) (redaktør/bidragsyter), Betydningen av FNs barnekonvensjon for barnevernets rettsanvendelse, Oslo, Universitetsforlaget, XXVI, 629 sider, [2023], 55-61, isbn:978-82-15-06730-8, NB! BBA Report Trygg barndom, sikker fremtid — Gjennomgang av rettssikkerheten for barn og foreldre i barnevernet. NOU 2023: 7, Barne- og familiedepartementet, 2023, https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-2023-7/id2966836/View online Document Yrkesetisk grunnlagsdokument for barnevernspedagoger, sosionomer, vernepleiere og velferdsvitere Fellesorganisasjonen, 2019, https://www.fo.no/yrkesetisk-grunnlagsdokument/fo-yrkesetisk-grunnlagsdokument-2019-2023-article6951-3644.htmlView online Book Chapter Kunnskapsgrunnlaget i sosialt arbeid Jenssen, Dag, Kunnskapsgrunnlaget i sosialt arbeid, Oslo, Samlaget, 291 sider, [2021], 21-47, isbn:9788234002045, Article Barnevernets kunnskapsgrunnlag Kåre Heggen (1949-) (forfatter), 70-83, Fontene forskning : et tidsskrift fra Fellesorganisasjonen (FO), Nr. 1 (2017), 2017, 70-83, https://fontene.no/forskning/barnevernets-kunnskapsgrunnlag-6.584.865547.ad4b5f14f8View online Article Betydningen av barns deltakelse i bekjempelse av fattigdom Marianne Rugkåsa ; Berit Bergheim, Universitetsforlaget, 157-169, Tidsskrift for velferdsforskning, 23, 2020-01-01, 157-169, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2023-11-15T13%3A32%3A24IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-doaj&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Betydningen%20av%20barns%20deltakelse%20i%20bekjempelse%20av%20fattigdom&rft.jtitle=Tidsskrift%20for%20velferdsforskning&rft.au=Marianne%20Rugk%C3%A5sa&rft.date=2020-01-01&rft.volume=23&rft.spage=157&rft.epage=169&rft.pages=157-169&rft.issn=0809-2052&rft.eissn=2464-3076&rft_id=info:doi/10.18261/issn.0809-2052-2020-03-01&rft.pub=Universitetsforlaget&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cdoaj%3Eoai_doaj_org_article_000d24fb42f94562ae0be0c975551a29%3C/doaj%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.140&req.skin=primoView online Website Kunnskapsbasertpraksis Helsebiblioteket, Helsebiblioteket, 2021, 17. mars, https://www.helsebiblioteket.no/innhold/artikler/kunnskapsbasert-praksis/kunnskapsbasertpraksis.no#kunnskapsbasert-praksisView online Website 4.1 Sjekklister Helsebiblioteket, Helsebiblioteket, https://www.helsebiblioteket.no/innhold/artikler/kunnskapsbasert-praksis/kunnskapsbasertpraksis.no#4kritisk-vurdering-41-sjekklisterView online Book Chapter Kunnskapsreflektert praxis som tilnærming til å artikulere og skape sammenheng mellom praktisk og teoretisk virksomhet i sosialt arbeid Halås, Catrine Torbjørnsen, Øystein Henriksen (1956-) (redaktør), Kunnskapsreflektert praxis som tilnærming til å artikulere og skape sammenheng mellom praktisk og teoretisk virksomhet i sosialt arbeid, Oslo, Universitetsforlaget, 275 sider, [2022]; © 2022, 23-42, isbn:9788215063652, Book Chapter Skjønnsutøvelse i Velferdsorganisasjone Oterholm, Inger, Ingunn Tollisen Ellingsen (1969-) (redaktør), Skjønnsutøvelse i Velferdsorganisasjone, Oslo, Universitetsforlaget, 344 sider, [2023]; © 2023, 207-221, isbn:9788215067278, Book Chapter Utvikling av relasjonskompetanse Røkenes, O. H. & Hansen, P. H., Røkenes, Odd Harald, Hanssen, Per-Halvard, Utvikling av relasjonskompetanse, Bergen, Fagbokforl, 311 s., 2012, 71-100, isbn:9788245013030, Book Chapter The Critical Role of Street-Level Bureaucrats Lipsky, Michael., The Critical Role of Street-Level Bureaucrats, New York, Russell Sage Foundation, XXIII, 275 s., cop. 2010, 3-12, isbn:9780871545442; 0871545446, Article Utfordringer i velferdsstatens yrker : slik nyutdannede profesjonsutøvere ser det Damsgard, Hilde Larsen; Eide, Ketil, 69-81, Fontene forskning : et tidsskrift fra Fellesorganisasjonen (FO), Nr. 1 (2012), 2012, 69-81, https://fontene.no/forskning/utfordringer-i-velferdsstatens-yrker-6.584.865335.bb3cbf66dbView online Article Sosialarbeidarar og skjøn - fagleg fridom i yrkesutøvinga? Alf Roger Djupvik, Fellesorganisasjonen, 2018, https://hdl.handle.net/11250/2653452View online Article Skeive ungdommers møter med barnevernet Svendsen, Stina ; Paulsen, Veronika, 274-289, Tidsskriftet Norges barnevern, 4, 98, 2021-12-09, 274-289, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2023-11-15T14%3A05%3A33IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-crossref_idunn&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Skeive%20ungdommers%20m%C3%B8ter%20med%20barnevernet&rft.jtitle=Tidsskriftet%20Norges%20barnevern&rft.au=Svendsen,%20Stina&rft.date=2021-12-09&rft.volume=98&rft.issue=4&rft.spage=274&rft.epage=289&rft.pages=274-289&rft.issn=0800-1014&rft.eissn=1891-1838&rft_id=info:doi/10.18261/issn.1891-1838-2021-04-04&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Ccrossref_idunn%3E10_18261_issn_1891_1838_2021_04_04%3C/crossref_idunn%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.140&req.skin=primoView online Article Forebyggende og helsefremmende «systemsamarbeid» i skolen: PPT- og HS-perspektiver Folkman, Anne Katrine; Fjetland; Josefsson, Kristina Areskoug, Norsk Pedagogisk Tidsskrift, 1, 107, 2023, 65-80, https://www.idunn.no/doi/epdf/10.18261/npt.107.1.7View online Article Barnevernspedagogers, sosionomers og vernepleieres rolle og status i skolen Gjertsen, Per-Åge ; Hansen, May Brit Viola ; Juberg, Anne, Universitetsforlaget, 163-179, Tidsskrift for velferdsforskning, 2, 21, 2018-06-26, 163-179, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2023-11-15T14%3A18%3A38IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-unpaywall_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Barnevernspedagogers,%20sosionomers%20og%20vernepleieres%20rolle%20og%20status%20i%20skolen&rft.jtitle=Tidsskrift%20for%20velferdsforskning&rft.au=Gjertsen,%20Per-%C3%85ge&rft.date=2018-06-26&rft.volume=21&rft.issue=2&rft.spage=163&rft.epage=179&rft.pages=163-179&rft.issn=2464-3076&rft.eissn=2464-3076&rft_id=info:doi/10.18261/issn.2464-3076-2018-02-05&rft.pub=Universitetsforlaget&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cunpaywall_cross%3E10_18261_issn_2464_3076_2018_02_05%3C/unpaywall_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.140&req.skin=primoView online Article Vi er jo som en normal familie, men: Fosterforeldres erfaringer med å være slektsfosterhjem Svalastog, Anne Apeland ; Ellingsen, Ingunn Tollisen ; Gunnarsdottir, Hulda Mjöll, 166-183, Tidsskriftet Norges barnevern, 2-3, 100, 2023-10-25, 166-183, NB! BBA https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2023-11-15T14%3A22%3A16IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-crossref_idunn&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Vi%20er%20jo%20som%20en%20normal%20familie,%20men&rft.jtitle=Tidsskriftet%20Norges%20barnevern&rft.au=Svalastog,%20Anne%20Apeland&rft.date=2023-10-25&rft.volume=100&rft.issue=2-3&rft.spage=166&rft.epage=183&rft.pages=166-183&rft.issn=0800-1014&rft.eissn=1891-1838&rft_id=info:doi/10.18261/tnb.100.2-3.8&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Ccrossref_idunn%3E10_18261_tnb_100_2_3_8%3C/crossref_idunn%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.140&req.skin=primoView online Report Trygge rammer for fosterhjem NOU 2018:18, Barne- og familiedepartementet, 2018, https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-2018-18/id2622734/View online Book Chapter Menneskerettigheter og diskrimineringsvern Syse, A., Asbjørn Kjønstad (1943-2015) (redaktør/forfatter), Hirst, Marion Holthe; Hotvedt, Marianne Jenum; Köhler-Olsen, Julia; Molven, Olav; Ohnstad, Bente; Søvik, Gunnbritt, Menneskerettigheter og diskrimineringsvern, Oslo, Gyldendal, 603 sider, 2, 2022, 387-456, isbn:9788205555273, Book Chapter Ethical problems and dilemmas in practice. Banks, Sarah, British Association of Social Workers, Ethical problems and dilemmas in practice., London, Red Globe Press, XXVII, 315 sider, [2021]; © 2021, 217-269, isbn:9781137607188, Book Chapter Tvang i behandlingen Molven, Olav, Tvang i behandlingen, Oslo, Gyldendal, 483 sider, 2019, 163-172, isbn:9788205524873, Book Chapter Etiske utfordringer og etiske kompetanse: Om makt verdighet og personlig dømmekraft i rusmiddelomsorgen Aakre, M. & Biong, S., Stian Biong (1961-) (redaktør/forfatter av forord/forfatter), Etiske utfordringer og etiske kompetanse: Om makt verdighet og personlig dømmekraft i rusmiddelomsorgen, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 277 s., 2018, 70-89, isbn:978-82-02-53263-5, Book Chapter Rett til selvbestemmelse Molven, Olav, Rett til selvbestemmelse, Oslo, Gyldendal, 483 sider, 2019, 175-194, isbn:9788205524873, Book Chapter Sosialt arbeid som spenningsfelt Levin, Irene, Ingunn Tollisen Ellingsen (1969-) (redaktør), Sosialt arbeid som spenningsfelt, Oslo, Universitetsforlaget, 344 sider, [2023]; © 2023, 57-68, isbn:9788215067278, Article Uformell tvang i tjenester til personer med utviklingshemming Thomas Owren (forfatter), 58-71, Fontene forskning : et tidsskrift fra Fellesorganisasjonen (FO), Nr. 1 (2019), 2019, 58-71, Article Mellom uansvarlig og kompetent - Forståelser av barnet og rettighetspraksiser blant ansatte i barnevernsinstitusjoner Reime, Monika Alvestad, Universitetsforlaget, 2017, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2023-11-15T14%3A44%3A25IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-bergen&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Mellom%20uansvarlig%20og%20kompetent%20-%20Forst%C3%A5elser%20av%20barnet%20og%20rettighetspraksiser%20blant%20ansatte%20i%20barnevernsinstitusjoner&rft.au=Reime,%20Monika%20Alvestad&rft.date=2017&rft.issn=0800-1014&rft.eissn=1891-1838&rft_id=info:doi/&rft.pub=Universitetsforlaget&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cbergen%3Eoai_bora_uib_no_1956_18153%3C/bergen%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.140&req.skin=primoView online Book Chapter Makt og hjelp Skau, Greta Marie, Makt og hjelp, Oslo, Universitetsforl, 169 s., cop. 2013, 31-44, isbn:9788215021980, Book Kunnskap, læring og veiledning i praksis Herberg, Eva Berthling, Helga Jóhannesdóttir, Oslo, Universitetsforl, 207 s., cop. 2018, isbn:978-82-15-03088-3, Article Samarbeid om arbeidsinkludering: Er Lipskys perspektiver fortsatt relevante? Aksnes, Siri Yde, 1-14, Tidsskrift for velferdsforskning, 4, 26, 2023-11-09, 1-14, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2023-11-21T12%3A44%3A48IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-crossref_idunn&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Samarbeid%20om%20arbeidsinkludering&rft.jtitle=Tidsskrift%20for%20velferdsforskning&rft.au=Aksnes,%20Siri%20Yde&rft.date=2023-11-09&rft.volume=26&rft.issue=4&rft.spage=1&rft.epage=14&rft.pages=1-14&rft.issn=0809-2052&rft.eissn=2464-3076&rft_id=info:doi/10.18261/tfv.26.4.2&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Ccrossref_idunn%3E10_18261_tfv_26_4_2%3C/crossref_idunn%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.56&req.skin=primoView online Book Chapter Sosialarbeideren i samfunnsarbeid Hutchinson, Gunn Strand, Sosialarbeideren i samfunnsarbeid, Oslo, Gyldendal, 171 sider, 2022, 140-161, isbn:9788205566859, NB! BSO Article Er Nancy Frasers rettferdighetsteori nyttig for sosialt arbeid? Kojan, B., Fontene forskning, 9, 2016, 54-67, https://fontene.no/forskning/er-nancy-frasers-rettferdighetsteori-nyttig-for-sosialt-arbeid-6.584.865528.c1f1172dddView online Article Poverty-Aware Social Work: A Paradigm for Social Work Practice with People in Poverty Krumer-Nevo, Michal, OXFORD, Oxford University Press, 1793-1808, The British journal of social work, 6, 46, 2016-09-01, 1793-1808, NB! BSO https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2023-12-13T13%3A17%3A45IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-gale_webof&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Poverty-Aware%20Social%20Work:%20A%20Paradigm%20for%20Social%20Work%20Practice%20with%20People%20in%20Poverty&rft.jtitle=The%20British%20journal%20of%20social%20work&rft.au=Krumer-Nevo,%20Michal&rft.date=2016-09-01&rft.volume=46&rft.issue=6&rft.spage=1793&rft.epage=1808&rft.pages=1793-1808&rft.issn=0045-3102&rft.eissn=1468-263X&rft_id=info:doi/10.1093/bjsw/bcv118&rft.pub=Oxford%20University%20Press&rft.place=OXFORD&rft.stitle=BRIT%20J%20SOC%20WORK&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cgale_webof%3EA470980728%3C/gale_webof%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.125&req.skin=primo&rft_pqid=2196656332&rft_galeid=A470980728View online Article Coming Together: Factors that Connect Social Workers to Group Work Practice Skolnik, Sari, New York, Routledge, 2-17, Social work with groups (New York. 1978), 1, 42, 2019-01-02, 2-17, NB! BSO https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2023-12-13T13%3A18%3A09IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-proquest_infor&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Coming%20Together:%20Factors%20that%20Connect%20Social%20Workers%20to%20Group%20Work%20Practice&rft.jtitle=Social%20work%20with%20groups%20(New%20York.%201978)&rft.au=Skolnik,%20Sari&rft.date=2019-01-02&rft.volume=42&rft.issue=1&rft.spage=2&rft.epage=17&rft.pages=2-17&rft.issn=0160-9513&rft.eissn=1540-9481&rft_id=info:doi/10.1080/01609513.2017.1384948&rft.pub=Routledge&rft.place=New%20York&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cproquest_infor%3E2159450706%3C/proquest_infor%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.125&req.skin=primo&rft_pqid=2159450706View online Article Samskaping som revitalisering av samfunnsarbeid i sosialt arbeid – mulighet eller blindspor? Ole Petter Askheim, Aalborg University Press, Akademisk kvarter, 23, 2021-12-01, NB! BSO https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2023-12-13T13%3A18%3A31IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-doaj&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Samskaping%20som%20revitalisering%20av%20samfunnsarbeid%20i%20sosialt%20arbeid%20%E2%80%93%20mulighet%20eller%20blindspor?&rft.jtitle=Akademisk%20kvarter&rft.au=Ole%20Petter%20Askheim&rft.date=2021-12-01&rft.issue=23&rft.eissn=1904-0008&rft_id=info:doi/10.5278/academicquarter.vi23.7030&rft.pub=Aalborg%20University%20Press&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cdoaj%3Eoai_doaj_org_article_903a2fd372a74c24baa6c91780e75818%3C/doaj%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.125&req.skin=primoView online Website Prop.133L (2020-2021) https://lovdata.no/pro/#document/PROP/forarbeid/prop-133-l-202021?searchResultContext=1282&rowNumber=11&totalHits=19011View online Book Sosial innovasjon - fra politikk til tjenesteutvikling Elisabeth Willumsen (1953-) (redaktør/forfatter av forord/forfatter), Bergen, Fagbokforl, 299 s., cop. 2015, isbn:9788245015874, Kapittel 2 (16 sider) Article Reflection on action: The process of helping social work students to develop their use of theory in practice Fisher, Terry ; Somerton, Jon, Taylor & Francis Group, 387-401, Social work education, 4, 19, 2000-08-01, 387-401, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T18%3A04%3A58IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-proquest_infor&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Reflection%20on%20action:%20The%20process%20of%20helping%20social%20work%20students%20to%20develop%20their%20use%20of%20theory%20in%20practice&rft.jtitle=Social%20work%20education&rft.au=Fisher,%20Terry&rft.date=2000-08-01&rft.volume=19&rft.issue=4&rft.spage=387&rft.epage=401&rft.pages=387-401&rft.issn=0261-5479&rft.eissn=1470-1227&rft.coden=SWOEEW&rft_id=info:doi/10.1080/02615470050078384&rft.pub=Taylor%20&%20Francis%20Group&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cproquest_infor%3E57484342%3C/proquest_infor%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primo&rft_pqid=57484342View online Article Gjensidig støtte som forberedelse for samskaping med sårbare familier Kobro, Lars Ueland, Aalborg University Press, 43-56, Academic Quarter | Akademisk kvarter, 24, 2022-05-20, 43-56, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T13%3A08%3A42IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-doaj_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Gjensidig%20st%C3%B8tte%20som%20forberedelse%20for%20samskaping%20med%20s%C3%A5rbare%20familier&rft.jtitle=Academic%20Quarter%20%7C%20Akademisk%20kvarter&rft.au=Kobro,%20Lars%20Ueland&rft.date=2022-05-20&rft.issue=24&rft.spage=43&rft.epage=56&rft.pages=43-56&rft.issn=1904-0008&rft.eissn=1904-0008&rft_id=info:doi/10.54337/academicquarter.vi24.7249&rft.pub=Aalborg%20University%20Press&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cdoaj_cross%3Eoai_doaj_org_article_c75f17dd24654cbeb139b7fc8a61bc0e%3C/doaj_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primoView online Article Pøbelprosjektet - godt sosialt entreprenørskap Rasmussen, Ingeborg, 11-19, Praktisk økonomi og finans, 1, 32, 2016-05-06, 11-19, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2022-11-30T13%3A01%3A17IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-idunn_cross&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=P%C3%B8belprosjektet%20-%20godt%20sosialt%20entrepren%C3%B8rskap&rft.jtitle=Praktisk%20%C3%B8konomi%20og%20finans&rft.au=Rasmussen,%20Ingeborg&rft.date=2016-05-06&rft.volume=32&rft.issue=1&rft.spage=11&rft.epage=19&rft.pages=11-19&rft.issn=1501-0074&rft.eissn=1504-2871&rft_id=info:doi/10.18261/issn.1504-2871-2016-01-03&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cidunn_cross%3E10.18261/issn.1504-2871-2016-01-03%3C/idunn_cross%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.134&req.skin=primoView online Website Ulike former for innovasjon Rønning, R., Universitetsforlaget, 2021, https://doi.org/10.18261/9788215046235-2021-09View online Article Revisiting the Knowledge Base of Social Work: A Framework for Practice Trevithick, Pamela, England, Oxford University Press, 1212-1237, The British journal of social work, 6, 38, 2008-09-01, 1212-1237, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2023-11-15T13%3A24%3A58IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-gale_proqu&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.genre=article&rft.atitle=Revisiting%20the%20Knowledge%20Base%20of%20Social%20Work:%20A%20Framework%20for%20Practice&rft.jtitle=The%20British%20journal%20of%20social%20work&rft.au=Trevithick,%20Pamela&rft.date=2008-09-01&rft.volume=38&rft.issue=6&rft.spage=1212&rft.epage=1237&rft.pages=1212-1237&rft.issn=0045-3102&rft.eissn=1468-263X&rft.coden=BJSWAS&rft_id=info:doi/10.1093/bjsw/bcm026&rft.pub=Oxford%20University%20Press&rft.place=England&rft.stitle=Br%20J%20Soc%20Work&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cgale_proqu%3EA188340878%3C/gale_proqu%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.140&req.skin=primo&rft_pqid=203144018&rft_galeid=A188340878View online Book Chapter Informasjon og medvirkning Molven, Olav, Informasjon og medvirkning, Oslo, Gyldendal, 483 sider, 2019, 195-212, isbn:9788205524873, Book Chapter Introduction Bernard, Claudia, Introduction, Milton, Taylor and Francis, 2021-12-29, 1-17, isbn:9781138607217, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2023-11-15T14%3A48%3A56IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-proquest_askew&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:book&rft.genre=book&rft.btitle=Intersectionality%20for%20Social%20Workers&rft.au=Bernard,%20Claudia&rft.date=2021-12-29&rft.isbn=9781138607217&rft.isbn_list=1138607215&rft.isbn_list=9781138607194&rft.isbn_list=1138607193&rft_id=info:doi/10.4324/9780429467288&rft.eisbn=9780429467288&rft.eisbn_list=0429467281&rft.eisbn_list=9780429884160&rft.eisbn_list=0429884168&rft.eisbn_list=0429884176&rft.eisbn_list=9780429884177&rft.pub=Taylor%20and%20Francis&rft.place=Milton&rft_id=info:bibcode/&rft_id=info:hdl/&rft_id=info:lccn/&rft_id=info:oclcnum/1287129421&rft_id=info:pmid/&rft_id=info:eric/&rft_dat=%3Cproquest_askew%3EEBC6809857%3C/proquest_askew%3E%3Curl%3E%3C/url%3E,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&user_ip=10.16.56.140&req.skin=primo&rft_pqid=EBC6809857View online Book Chapter Klient og hjelper Skau, Greta Marie, Klient og hjelper, Oslo, Universitetsforl, 169 s., cop. 2013, 61-87, isbn:9788215021980, Book Chapter Employing Intersectionality in children and families social work Bernard, Claudia,, Employing Intersectionality in children and families social work, New York, NY :, Routledge, 1 online resource (153 pages), 2022., 32-52, isbn:0-429-88417-6; 0-429-46728-1; 0-429-88416-8, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2023-11-15T14%3A50%3A52IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS&rft_dat=ie=47BIBSYS_UBO:51302763550002204,ie=47BIBSYS_HIT:51110379370002210,ie=47BIBSYS_UBIS:51123184880002208,ie=47BIBSYS_NETWORK:71644341030002201,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&u.ignore_date_coverage=true&user_ip=2001:700:710:0:a4:b8fd:c1f8:6628&req.skin=primoView online Book Profesjonell utvikling og faglig veiledning : et fellesfaglig perspektiv for helse-, sosiale og pedagogiske profesjoner : helhetsperspektiv, relasjonskompetanse, refleksjon, mentalisering, traumebevissthet Killén, Kari, Oslo, Gyldendal akademisk, 283 s., 2017, isbn:978820550073-0, Book Chapter . Intersectionality and social work with older people Bernard, Claudia,, . Intersectionality and social work with older people, New York, NY :, Routledge, 1 online resource (153 pages), 2022., 76-95, isbn:0-429-88417-6; 0-429-46728-1; 0-429-88416-8, https://bibsys-ur.userservices.exlibrisgroup.com/view/uresolver/47BIBSYS_UBIS/openurl-XYEUBIS?ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_id=10_1&ctx_tim=2023-11-15T14%3A52%3A33IST&ctx_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&url_ver=Z39.88-2004&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS&rft_dat=ie=47BIBSYS_UBO:51302763550002204,ie=47BIBSYS_HIT:51110379370002210,ie=47BIBSYS_UBIS:51123184880002208,ie=47BIBSYS_NETWORK:71644341030002201,language=eng,view=UBIS&svc_dat=viewit&u.ignore_date_coverage=true&user_ip=10.16.56.140&req.skin=primoView online
Emnebeskrivelsen er hentet fra Felles studentsystem Versjon 1