Emne
Markedsføringsledelse (BØK250)
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2008-2009. Merk at det kan komme endringer.
Semesters
- 2025 Autumn
- 2024 Autumn
- 2023 Autumn
- 2022 Autumn
- 2021 Autumn
- 2020 Autumn
- 2019 Autumn
- 2018 Autumn
- 2017 Autumn
- 2016 Autumn
- 2015 Autumn
- 2014 Autumn
- 2013 Spring
- 2013 Autumn
- 2012 Spring
- 2012 Autumn
- 2011 Spring
- 2011 Autumn
- 2010 Spring
- 2010 Autumn
- 2009 Autumn
- 2008 Spring
- 2008 Autumn
- 2007 Spring
- 2007 Autumn
- 2006 Autumn
Fakta
Emnekode
BØK250
Vekting (stp)
10
Semester undervisningsstart
Høst
Undervisningsspråk
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Høst
Innhold
I øk/adm. studiets første år har en gjennomgått ulike fag som tar opp ulike oppgaver eller funksjoner i en virksomhet. Med kjennskap til markedsføring vil en kunne anvende disse fagene i sammenheng med andre deler av virksomheten og i forhold til de omgivelsene den opererer i.
Innledningsvis gis det en oversikt over sentrale begrep, modeller og arbeidsmetoder som brukes i markedsstrategiarbeid, så som visjon, forretningsidé, målsetninger, strategivalg, samt virkemidler og problemstillinger forbundet med strategigjennomføring. Videre gjennomgås begrep, modeller og arbeidsmetoder som brukes i markedsføring, så som produkter og produktutvikling, kjøpsadferd, prising, markedssegmentering, distribusjon, markedskommunikasjon og -informasjon.
Metodiske tilnæringer til stoffet og sentrale tema som innovasjon og etikk vil vektlegges gjennom hele kurset.
Forkunnskapskrav
Anbefalte forkunnskaper
Eksamen / vurdering
Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering
To obligatoriske skriftlige/elektroniske innleveringer.
Skriftlig/elektronisk innlevering av prøve i pensumstoff via it:s learning. Karakter bestått/ikke bestått. Oppgavene utdeles minimum fire uker før innleveringsfrist. Tidsfrist for innlevering kunngjøres av faglærer i begynnelsen av semesteret.Begge oppgavene må være bestått for å få adgang til eksamen.
Arbeidsformer
Overlapping
Emne | Reduksjon (SP) |
---|---|
Markedsføring (BRL250_2) , Markedsføringsledelse (BØK250_2) | 10 |