Emne
Bacheloroppgave i barnevern (BBABAC)
Dette er emnebeskrivelsen for studieåret 2006-2007. Merk at det kan komme endringer.
Semesters
- 2025 Autumn
- 2024 Autumn
- 2023 Autumn
- 2022 Autumn
- 2021 Autumn
- 2020 Autumn
- 2019 Autumn
- 2018 Autumn
- 2017 Autumn
- 2016 Autumn
- 2015 Autumn
- 2014 Autumn
- 2013 Spring
- 2013 Autumn
- 2012 Spring
- 2012 Autumn
- 2011 Spring
- 2011 Autumn
- 2010 Spring
- 2010 Autumn
- 2009 Spring
- 2009 Autumn
- 2008 Spring
- 2008 Autumn
- 2007 Spring
- 2007 Autumn
- 2006 Spring
- 2006 Autumn
Fakta
Emnekode
BBABAC
Vekting (stp)
15
Semester undervisningsstart
Vår
Undervisningsspråk
Antall semestre
1
Vurderingssemester
Vår
Timeplan
Innhold
Studentene skal arbeide i grupper med tema som de selv velger ut fra egne faglige interesser. De skal også velge hvilke arbeidsformer de vil benytte. Tema skal ligge innen rammen for barnevernpedagogenes arbeidsfelt og skal godkjennes av Fagansvarlig for emnet.
Studentene skal selv danne gruppene. Gruppene skal som hovedregel ha 4 - 5 medlemmer. Andre gruppestørrelser kan i spesielle tilfeller godkjennes dersom dette i sum ikke øker antall grupper.
Forkunnskapskrav
Et av følgende alternativer:
Integrert årseksamen 2. studieår (BBA200)
Barnevern 2. år I (BBA210)
Barnevern 2. år II (BBA220)
Praksis 3. år (BBAP30)
Integrert årseksamen 2. studieår (BBA200)
Barnevern 2. år I (BBA210)
Barnevern 2. år II (BBA220)
Praksis 3. år (BBAP30)
Eksamen / vurdering
Vilkår for å gå opp til eksamen/vurdering
Det er krav om 75 % deltagelse i arbeidet med bacheloroppgaven. Kravet gjelder for alt arbeid som gruppen bestemmer skal gjennomføres, det være seg individuelt eller gruppe. Gruppen har plikt til å ta opp med veileder dersom en eller flere medlemmer i gruppen unnlater å delta tilstrekkelig i arbeidet med bacheloroppgaven. Gruppen fører selv liste over deltagelse, og leverer denne sammen med besvarelsen. Alle medlemmene i gruppen skal skrive under på denne listen.
Studenter som ikke har overholdt deltagelsesplikten, får automatisk "Ikke bestått" på bacheloroppgaven. Dersom det kun er en student i kullet som får "Ikke bestått" på grunn av for liten deltagelse, gis studenten anledning til å levere en individuell oppgave. Er det to eller flere studenter i et kull som får "Ikke bestått" på grunn av for liten deltagelse, skal disse sammen levere inn ny oppgave. Dersom det er åtte eller flere, skal det dannes flere grupper.
Ny oppgave skal utarbeides etter de samme retningslinjer som det opprinnelige, og også omfang og tidsbruk skal tilsvare det opprinnelige.
Bacheloroppgaven skal leveres i administrasjonen innen fristens utløp. Det blir regnet som "Ikke bestått", dersom fristen ikke overholdes. Unntak er:
· ved sykdom, dokumentert ved legeerklæring og lignende
· når det er søkt om og innvilget utsettelse av andre spesielle grunner
Søknad om utsettelse av innlevering av oppgaven skal leveres skriftlig til instituttleder senest 4 dager før innleveringsfristen. Instituttleder fastsetter i samråd med veileder eventuell ny innleveringsfrist.
Oppgaven skal leveres maskinskrevet i 3 eksemplarer. Dersom det er aktuelt med postsending av oppgaven, skal sendingen være poststemplet og innlevering påført senest fristen.
Dersom bacheloroppgaven får "Ikke bestått" på grunn av innholdet, må det under veiledning skrives helt eller delvis om igjen.
Arbeidsformer
Gruppearbeid med ukentlig veiledning
Praksis
Nei
Åpent for
Litteratur
600 sider selvvalgt for den enkelte student. Hver student legger sin liste ved innlevering av bacheloroppgaven. Listen skal godkjennes av veileder og godkjenning av listen er en forutsetning for at den enkelte student kan få godkjent bacheloroppgaven.
Emnebeskrivelsen er hentet fra Felles studentsystem Versjon 2