Nordisk og lesevitenskap - masterstudium
Dette er studieprogrambeskrivelsen for studieåret 2015-2016
Semesters
Fakta
Emnekode
120
Studieprogramkode
M-LESEVIT
Studienivå
Mastergrad iht §3, 2 år
Fører til grad
Master i nordisk og lesevitenskap
Heltid/deltid
Heltid
Varighet
4 Semestre
Grunnstudium
Nei
Undervisningsspråk
Norsk
Ein kan ta studiet på fulltid over to år eller på deltid over fire år. Studiet utgjer 120 studiepoeng. Undervisninga foregår på dagtid og er felles for både fulltids- og deltidsstudentar.
Lesing er sett frå ei side ein teknisk dugleik, tileigna gjennom læring av kodar for å skjøne teikn og strukturar av meining, men det er også ein omfattande kognitiv prosess, bunden opp til kulturelle føresetnader og alltid del av sosiale praksisar. Med lese- og skrivepraksisar endrar personen seg, samfunnet endrar karakter, det oppstår institusjonsdanningar, det oppstår skilje mellom folk, men også betydelege mulegheiter for demokratiseringsprosessar og utjamning av sosiale og økonomiske skilje. Internasjonalt er det større og større interesse for å vinkle studia i nasjonalspråksfaga i retning av å utvikle større forståing for tilhøvet mellom tekstbruk i gamle og nye medium og sosiale prosessar, noko som gjer at feltet "literacy" (den engelske termen for lesevitskap eller skriftkultur) også er blitt eit omfattande internasjonalt og tverrdisiplinært møtepunkt. Studiet av lesing har historiske, sosiale, teoretiske, didaktiske/læringsorienterte og praktiske sider, og ein legg i studiet vekt på å kunne dekkje inn dei mest relevante emna på ein slik måte at studentane får eit godt oversyn over feltet.
Læringsutbytte
Kunnskap:
Den ferdig utdanna kandidaten skal
- ha god kjennskap til sentrale internasjonale og nasjonale orienteringar og diskusjonar innafor forsking, undervisning, tilrettelegging og institusjonsbygging kring lesing.
- kjenne hovuddraga i historia om lesing frå antikken til notida, og kunne utnytte denne kunnskapen til å analysere kulturhistorisk og sosial endring knytta til lese- og skrivekunne og organiseringa kring tekstbruk i samfunnet.
- kjenne til aktuell tekstvitskapleg, språkvitskapleg, kulturhistorisk og samfunnsfagleg forsking kring kva funksjonar lesing og skriving har i kulturen.
Ferdigheiter:
Kandidaten skal
- vere i stand til å analysere prosessar som involverer lesepraksisar.
- vere i stand til å rådgje visse institusjonar og bidra aktivt til problemløysing i særskilte arbeidssituasjonar der lesing inngår.
- kunne uttrykkje seg klart, sjølvstendig og med samanhengande grunngjevingar, på båe dei offisielle norske målformene om naudsynt, privat og offentleg om dei relevante emna dette studiet gjev tilgang til.
- kunne formidle vidare og delta i vidareutviklinga av kompetansen studiet rettar seg mot å utvikle.
Generell kompetanse:
Kandidaten skal
- kunne forstå vesentlege trekk i moderniseringsprosessane.
- kjenne til tilgangsmåtar for relevant kunnskap og vere merksam på kvar ein kan gå vidare i analysen innafor eit felt som er i sterk kunnskapsmessig og kognitiv endring.
- vite kva for metodar og tilnærmingsmåtar som er relevante i ulike samanhengar, og også kjenne noko til feilaktige oppfatningar i feltet og dermed unngå feilvurderingar.
- ha eit balansert og sjølvstendig grunnlag for å vurdere multikulturalitet, multimodalitet, tilhøve som samanhengen mellom historie og samtid, individ og samfunn, teori og praksis, nasjonalt og internasjonalt i utviklinga av skriftkulturen.
Fagplan
Studiet er delt i to: Eit fyrste år med innføringar som grunnlag for breiddekunnskapar og for å kunne gjere val om spesialisering i det vidare studiet, til saman fire emne, kvart på 15 studiepoeng, og eit andre år som også utgjer 60 poeng i seg sjølv: Masteroppgåve, sjå Studieplan og emner.Hva kan du bli?
Med master i lesevitenskap kan du arbeide i skoleverket, i media, på bibliotek, i forlag, og innen offentlig administrasjon. Masterstudiet i lesevitenskap gir normalt lektorkompetanse slik at du kan undervise i norsk i ungdomsskolen og på videregående skole. Fullført studium kan kvalifisere for opptak til doktorgradsprogrammet i lesevitenskap.Studieplan og emner
Oppstartssemester: 2015
-
Master i lesevitenskap - obligatoriske emner
-
Lesing: teori og metode
Første år, semester 1
-
Skriftspråk og skriftkunne
Første år, semester 2
-
Saktekster
Første år, semester 2
-
Masteroppgave
Andre år, semester 3
-
-
Valgbare emner - 15 studiepoeng
-
Muntlig språk og tekstbruk i endring
Første år, semester 1
-
Ny skriftkultur: Endring av lesepraksiser og læringsformer
Første år, semester 1
Ny skriftkultur: Endring av lesepraksiser og læringsformer (MLE335)
Studiepoeng: 15
-