Nordisk og lesevitenskap - masterstudium
Dette er studieprogrambeskrivelsen for studieåret 2020-2021
Semesters
Fakta
Emnekode
120
Studieprogramkode
M-LESEVIT
Studienivå
Mastergrad iht §3, 2 år
Fører til grad
Master i nordisk og lesevitenskap
Heltid/deltid
Heltid
Varighet
4 Semestre
Grunnstudium
Nei
Undervisningsspråk
Norsk
Masterprogrammet fører fram til graden master i nordisk og lesevitskap.
Programmet byggjer på bachelorgrad med spesialisering i nordisk språk og litteratur eller anna utdanning som gjev tilsvarande kvalifikasjonar.
Masterprogrammet i nordisk og lesevitskap skal gje kunnskapar på høgt nivå i utvalde vitskaplege disiplinar innanfor nordistikken, med perspektiv på og innføringar i skriftkunne (literacy/lesevitskap) som særskilt spesialisering. Nordistikken femner om litteratur og språk frå både eldre og yngre tid. Til fagområdet høyrer òg nordisk fagdidaktikk.
Læringsutbytte
Kunnskap
Etter fullført emne skal studenten
- ha godt oversyn over norsk språkutvikling og endringsprosessar i norsk teksthistorie
- kjenne til diskusjonane om utviklinga av regionale talemål og andre relevante emne i moderne språk
- kjenne til diskusjonane om endringar i teksttypar, sjangrar og kommunikasjonsformer
- ha breiddekunnskap i nokre utvalde emne som vidarefører nordiskstudiet frå bachelorgraden og ha evne til å sjå desse i samanheng med analyse av leseferdigheit
- ha djupnekunnskap i nærare utvalde emne som vert utvikla gjennom skriving av masteravhandling i samråd med og under rettleiing av faglærar
- ha god kjennskap til sentrale internasjonale og nasjonale orienteringar og diskusjonar innanfor forsking, undervisning, tilrettelegging og institusjonsbygging kring lesing
- kjenne hovuddraga i historia om lesing frå antikken til notida, og kunne utnytte denne kunnskapen til å analysere kulturhistorisk og sosial endring knytt til lese- og skrivekunne og organiseringa kring tekstbruk i samfunnet
- kjenne til aktuell tekstvitskapleg, språkvitskapleg, kulturhistorisk og samfunnsfagleg forsking kring kva funksjonar lesing og skriving har i kulturen
Ferdigheiter
Etter fullført emne skal studenten
- vere stø i praktisk språkbruk i begge målformer og kunne rettleie andre i det same
- ha utvikla eit analytisk tilhøve til språk- og tektsforståing med naudsynte kunnskapar om relevant terminologi, omgrepsbruk, teoretiske tilnærmingar og metodar
- vere i stand til å analysere prosessar som involverer lesepraksisar
- vere i stand til å rådgje visse institusjonar og bidra aktivt til problemløysing i særskilte arbeidssituasjonar der lesing inngår
- kunne uttrykkje seg klart, sjølvstendig og med samanhengande grunngjevingar på begge dei offisielle norske målformene, privat og offentleg, om dei relevante emna dette studiet gjev tilgang til
- kunne formidle vidare og delta i vidareutviklinga av kompetansen studiet rettar seg mot å utvikle
Generell kompetanse
Etter fullført emne skal studenten
- ha så god språkleg og tekstanalytisk kompetanse at ein kan fungere som rettleiar og rådgjevar i ulike samanhengar på eiga hand
- kunne forstå vesentlege trekk i moderniseringsprosessane i språkbruk og tekstbruk
- kjenne til tilgangsmåtar for relevant kunnskap og vere merksam på kvar ein kan gå vidare i analysen innanfor eit felt som er i sterk kunnskapsmessig og kognitiv endring.
- vite kva for metodar og tilnærmingsmåtar som er relevante i ulike samanhengar, og også kjenne noko til feilaktige oppfatningar i feltet og dermed unngå feilvurderingar
- ha eit balansert og sjølvstendig grunnlag for å vurdere multikulturalitet, multimodalitet, tilhøve som samanhengen mellom historie og samtid, individ og samfunn, teori og praksis, nasjonalt og internasjonalt i utviklinga av skriftkulturen
Fagplan
Studiet er delt i to: En første del med innføringer som grunnlag for breddekunnskaper og for å kunne gjøre valg om spesialisering i det videre studiet, til sammen fire emner, hvert på 15 studiepoeng, og en andre del som også utgjør 60 studiepoengpoeng i seg selv: Masteroppgave, se Studieplan og emner.
Dette er et fulltidsstudium over to år, men man kan søke instituttet om overgang til deltidsstudium over fire år. Fulltids- og deltidsstudenter har felles undervisning.
Målform
I løpet av studiet skal studentene ha gjennomført prøving i et av emnene på 15 studiepoeng på en annen målform enn de skriver masteroppgave i.
Hva kan du bli?
Med master i nordisk og lesevitenskap kan du arbeide i skoleverket, i media, på bibliotek, i forlag og innen off entlig administrasjon. Masterstudiet i nordisk og lesevitenskap gir sammen med praktisk-pedagogisk utdanning lektorkompetanse slik at du kan undervise i norsk på ungdoms- og videregående skole.Emneevaluering
Emnene i programmet blir evaluert minimum en gang i løpet av en treårsperiode. Evalueringen foregår ved bruk av elektroniske student undersøkelser.Studieplan og emner
Oppstartssemester: 2020
-
Obligatoriske emner
-
Masteroppgave
Andre år, semester 3
-
-
Velg 2 av 4 emner - semester 1
-
Lesing: teori og metode
Første år, semester 1
-
Tekstens rolle i kulturen
Første år, semester 1
-
Talespråk og skriftspråk: Tilstand og endring
Første år, semester 1
-
Norsk som andrespråk
Første år, semester 1
-
-
Velg mellom utveksling eller emner ved UiS
-
Emner ved UiS
-
Saktekster (5.-10.)
Første år, semester 2
-
Literacy og læring i digitale omgivelser
Første år, semester 2
-
-
Utveksling
-