Nordisk og lesevitenskap - masterstudium


Dette er studieprogrambeskrivelsen for studieåret 2017-2018

Semesters

Fakta

Emnekode

120

Studieprogramkode

M-LESEVIT

Studienivå

Mastergrad iht §3, 2 år

Fører til grad

Master i nordisk og lesevitenskap

Heltid/deltid

Heltid

Varighet

4 Semestre

Grunnstudium

Nei

Undervisningsspråk

Norsk

Masterprogrammet fører fram til graden master i nordisk og lesevitskap. Studiet er toårig (120 studiepoeng).

Programmet byggjer på bachelorgrad med spesialisering i nordisk språk og litteratur eller anna utdanning som gjev tilsvarande kvalifikasjonar.

Masterprogrammet i nordisk og lesevitskap skal gje kunnskapar på høgt nivå i utvalde vitskaplege disiplinar innanfor nordistikken, med perspektiv på og innføringar i skriftkunne (literacy/lesevitskap) som særskilt spesialisering. Nordistikken femner om litteratur og språk frå både eldre og yngre tid. Til fagområdet høyrer òg nordisk fagdidaktikk.

Læringsutbytte

Kunnskap:

Etter fullført emne skal studenten

  • ha godt oversyn over norsk språkutvikling og endringsprosessar i norsk teksthistorie
  • kjenne til diskusjonane om utviklinga av regionale talemål og andre relevante emne i moderne språk
  • kjenne til diskusjonane om endringar i teksttypar, sjangrar og kommunikasjonsformer
  • ha breiddekunnskap i nokre utvalde emne som vidarefører nordiskstudiet frå bachelorgraden og ha evne til å sjå desse i samanheng med analyse av leseferdigheit
  • ha djupnekunnskap i nærare utvalde emne som vert utvikla gjennom skriving av masteravhandling i samråd med og under rettleiing av faglærar
  • ha god kjennskap til sentrale internasjonale og nasjonale orienteringar og diskusjonar innanfor forsking, undervisning, tilrettelegging og institusjonsbygging kring lesing.
  • kjenne hovuddraga i historia om lesing frå antikken til notida, og kunne utnytte denne kunnskapen til å analysere kulturhistorisk og sosial endring knytt til lese- og skrivekunne og organiseringa kring tekstbruk i samfunnet.
  • kjenne til aktuell tekstvitskapleg, språkvitskapleg, kulturhistorisk og samfunnsfagleg forsking kring kva funksjonar lesing og skriving har i kulturen.

 

Ferdigheiter:

Etter fullført emne skal studenten

  • vere stø i praktisk språkbruk i begge målformer og kunne rettleie andre i det same
  • ha utvikla eit analytisk tilhøve til språk- og tektsforståing med naudsynte kunnskapar om relevant terminologi, omgrepsbruk, teoretiske tilnærmingar og metodar.
  • vere i stand til å analysere prosessar som involverer lesepraksisar.
  • vere i stand til å rådgje visse institusjonar og bidra aktivt til problemløysing i særskilte arbeidssituasjonar der lesing inngår.
  • kunne uttrykkje seg klart, sjølvstendig og med samanhengande grunngjevingar på begge dei offisielle norske målformene, privat og offentleg, om dei relevante emna dette studiet gjev tilgang til.
  • kunne formidle vidare og delta i vidareutviklinga av kompetansen studiet rettar seg mot å utvikle.

 

Generell kompetanse:

Etter fullført emne skal studenten

  • ha så god språkleg og tekstanalytisk kompetanse at ein kan fungere som rettleiar og rådgjevar i ulike samanhengar på eiga hand
  • kunne forstå vesentlege trekk i moderniseringsprosessane i språkbruk og tekstbruk.
  • kjenne til tilgangsmåtar for relevant kunnskap og vere merksam på kvar ein kan gå vidare i analysen innanfor eit felt som er i sterk kunnskapsmessig og kognitiv endring.
  • vite kva for metodar og tilnærmingsmåtar som er relevante i ulike samanhengar, og også kjenne noko til feilaktige oppfatningar i feltet og dermed unngå feilvurderingar.
  • ha eit balansert og sjølvstendig grunnlag for å vurdere multikulturalitet, multimodalitet, tilhøve som samanhengen mellom historie og samtid, individ og samfunn, teori og praksis, nasjonalt og internasjonalt i utviklinga av skriftkulturen.

Fagplan

Studiet er delt i to: Eit fyrste år med innføringar som grunnlag for breiddekunnskapar og for å kunne gjere val om spesialisering i det vidare studiet, til saman fire emne, kvart på 15 studiepoeng, og eit andre år som også utgjer 60 poeng i seg sjølv: Masteroppgåve, sjå Studieplan og emner.

Målform

I løpet av studiet skal studentane ha gjennomført prøving i eit av emna på 15 studiepoeng på ei anna målform enn dei skriv masteroppgåvå i.

 

 

Hva kan du bli?

Med master i lesevitenskap kan du arbeide i skoleverket, i media, på bibliotek, i forlag og innen off entlig administrasjon. Masterstudiet i lesevitenskap gir sammen med praktisk-pedagogisk utdanning lektorkompetanse slik at du kan undervise i norsk på ungdoms- og videregående skole.
Fullført studium kvalifiserer for opptak til ph.d.-programmet i lesevitenskap ved Universitetet i Stavanger.

Studieplan og emner

  • Master i nordisk og lesevitenskap - obligatoriske emner

    • Tekstens rolle i kulturen

      Første år, semester 1

      Tekstens rolle i kulturen (MLE325)

      Studiepoeng: 15

    • Talespråk og skriftspråk: Tilstand og endring

      Første år, semester 1

      Talespråk og skriftspråk: Tilstand og endring (MLE355)

      Studiepoeng: 15

    • Ny skriftkultur: Endring av lesepraksiser og læringsformer

      Første år, semester 2

      Ny skriftkultur: Endring av lesepraksiser og læringsformer (MLE335)

      Studiepoeng: 15

    • Saktekster

      Første år, semester 2

      Saktekster (MUT403)

      Studiepoeng: 15

    • Masteroppgave

      Andre år, semester 3

      Masteroppgave (MLEMAS)

      Studiepoeng: 60

Opptakskrav

Bachelor/cand.mag./allmennlærerutdanning med minst 80 studiepoeng i norsk/nordisk fordypning eller tilsvarende, inklusive minimum 20 studiepoeng språk.

Søknad: via lokalt opptak .

Søknadsfrist: 15. april.

Kontaktinformasjon

Universitetet i Stavanger

Humanistisk fakultet,

Institutt for kultur- og språkvitenskap

4036 Stavanger

Koordinator for masterstudier på IKS:

Signe Ekenberg, signe.ekenberg@uis.no

Tlf. 51 83 13 53