Nordisk og lesevitenskap - masterstudium
Dette er studieprogrambeskrivelsen for studieåret 2017-2018
Semesters
Fakta
Emnekode
120
Studieprogramkode
M-LESEVIT
Studienivå
Mastergrad iht §3, 2 år
Fører til grad
Master i nordisk og lesevitenskap
Heltid/deltid
Heltid
Varighet
4 Semestre
Grunnstudium
Nei
Undervisningsspråk
Norsk
Masterprogrammet fører fram til graden master i nordisk og lesevitskap. Studiet er toårig (120 studiepoeng).
Programmet byggjer på bachelorgrad med spesialisering i nordisk språk og litteratur eller anna utdanning som gjev tilsvarande kvalifikasjonar.
Masterprogrammet i nordisk og lesevitskap skal gje kunnskapar på høgt nivå i utvalde vitskaplege disiplinar innanfor nordistikken, med perspektiv på og innføringar i skriftkunne (literacy/lesevitskap) som særskilt spesialisering. Nordistikken femner om litteratur og språk frå både eldre og yngre tid. Til fagområdet høyrer òg nordisk fagdidaktikk.
Læringsutbytte
Kunnskap:
Etter fullført emne skal studenten
- ha godt oversyn over norsk språkutvikling og endringsprosessar i norsk teksthistorie
- kjenne til diskusjonane om utviklinga av regionale talemål og andre relevante emne i moderne språk
- kjenne til diskusjonane om endringar i teksttypar, sjangrar og kommunikasjonsformer
- ha breiddekunnskap i nokre utvalde emne som vidarefører nordiskstudiet frå bachelorgraden og ha evne til å sjå desse i samanheng med analyse av leseferdigheit
- ha djupnekunnskap i nærare utvalde emne som vert utvikla gjennom skriving av masteravhandling i samråd med og under rettleiing av faglærar
- ha god kjennskap til sentrale internasjonale og nasjonale orienteringar og diskusjonar innanfor forsking, undervisning, tilrettelegging og institusjonsbygging kring lesing.
- kjenne hovuddraga i historia om lesing frå antikken til notida, og kunne utnytte denne kunnskapen til å analysere kulturhistorisk og sosial endring knytt til lese- og skrivekunne og organiseringa kring tekstbruk i samfunnet.
- kjenne til aktuell tekstvitskapleg, språkvitskapleg, kulturhistorisk og samfunnsfagleg forsking kring kva funksjonar lesing og skriving har i kulturen.
Ferdigheiter:
Etter fullført emne skal studenten
- vere stø i praktisk språkbruk i begge målformer og kunne rettleie andre i det same
- ha utvikla eit analytisk tilhøve til språk- og tektsforståing med naudsynte kunnskapar om relevant terminologi, omgrepsbruk, teoretiske tilnærmingar og metodar.
- vere i stand til å analysere prosessar som involverer lesepraksisar.
- vere i stand til å rådgje visse institusjonar og bidra aktivt til problemløysing i særskilte arbeidssituasjonar der lesing inngår.
- kunne uttrykkje seg klart, sjølvstendig og med samanhengande grunngjevingar på begge dei offisielle norske målformene, privat og offentleg, om dei relevante emna dette studiet gjev tilgang til.
- kunne formidle vidare og delta i vidareutviklinga av kompetansen studiet rettar seg mot å utvikle.
Generell kompetanse:
Etter fullført emne skal studenten
- ha så god språkleg og tekstanalytisk kompetanse at ein kan fungere som rettleiar og rådgjevar i ulike samanhengar på eiga hand
- kunne forstå vesentlege trekk i moderniseringsprosessane i språkbruk og tekstbruk.
- kjenne til tilgangsmåtar for relevant kunnskap og vere merksam på kvar ein kan gå vidare i analysen innanfor eit felt som er i sterk kunnskapsmessig og kognitiv endring.
- vite kva for metodar og tilnærmingsmåtar som er relevante i ulike samanhengar, og også kjenne noko til feilaktige oppfatningar i feltet og dermed unngå feilvurderingar.
- ha eit balansert og sjølvstendig grunnlag for å vurdere multikulturalitet, multimodalitet, tilhøve som samanhengen mellom historie og samtid, individ og samfunn, teori og praksis, nasjonalt og internasjonalt i utviklinga av skriftkulturen.
Fagplan
Studiet er delt i to: Eit fyrste år med innføringar som grunnlag for breiddekunnskapar og for å kunne gjere val om spesialisering i det vidare studiet, til saman fire emne, kvart på 15 studiepoeng, og eit andre år som også utgjer 60 poeng i seg sjølv: Masteroppgåve, sjå Studieplan og emner.
Målform
I løpet av studiet skal studentane ha gjennomført prøving i eit av emna på 15 studiepoeng på ei anna målform enn dei skriv masteroppgåvå i.
Hva kan du bli?
Med master i lesevitenskap kan du arbeide i skoleverket, i media, på bibliotek, i forlag og innen off entlig administrasjon. Masterstudiet i lesevitenskap gir sammen med praktisk-pedagogisk utdanning lektorkompetanse slik at du kan undervise i norsk på ungdoms- og videregående skole.Studieplan og emner
Oppstartssemester: 2017
-
Master i nordisk og lesevitenskap - obligatoriske emner
-
Tekstens rolle i kulturen
Første år, semester 1
-
Talespråk og skriftspråk: Tilstand og endring
Første år, semester 1
-
Ny skriftkultur: Endring av lesepraksiser og læringsformer
Første år, semester 2
Ny skriftkultur: Endring av lesepraksiser og læringsformer (MLE335)
Studiepoeng: 15
-
Saktekster
Første år, semester 2
-
Masteroppgave
Andre år, semester 3
-